Opel z rekordową sprzedażą

O prawie 94 proc. wzrosła w czerwcu sprzedaż samochodów dostawczych Opla na polskim rynku. To najwyższy w tym miesiącu wzrost na rynku tego typu pojazdów w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych w Polsce marek.

Aktualizacja: 25.07.2016 19:31 Publikacja: 25.07.2016 19:02

Opel z rekordową sprzedażą

Foto: materiały prasowe

Także wynik za pierwsze półrocze jest bardzo dobry: niemiecka marka znalazła nabywców na przeszło półtora tysiąca samochodów, co w porównaniu do pierwszych sześciu miesięcy 2015 roku oznacza wzrost sprzedaży o 46 proc. To dużo zważywszy na fakt, że także cały 2015 rok okazał się korzystny: Opel sprzedał prawie 2,6 tys. samochodów dostawczych, o przeszło połowę więcej w porównaniu do roku 2014, co dało marce znaczący wzrost udziału w rynku.

Mocno do góry poszła sprzedaż modeli Combo, Movano i Vivaro – wobec mocnego ub. roku o prawie 36 proc. Przy czym popyt na wersje Combo Van był wyższy o trzy czwarte. Sprzedaż Vivaro zwiększyła się o 11 proc., natomiast sprzedaż Movano praktycznie podwoiła się. - Z obecną ofertą oraz szerokim asortymentem zabudów specjalnych możemy zaspokoić zróżnicowane oczekiwania klientów samochodów dostawczych – mówi Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland.

Także na rynku europejskim samochody dostawcze Opla radzą sobie bardzo dobrze. Sprzedaż w ub. roku wzrosła na 16 rynkach i przekroczyła 100 tys. sztuk. To o jedną czwartą więcej niż w roku 2014. Celem marki jest osiągnięcie w 2022 roku sprzedaży na poziomie 150 tys. aut, o połowę większym niż w ub. roku.

W najbliższych tygodniach sprzedaż marki na polskim rynku dostawczaków prawdopodobnie będzie dalej mocno rosła, bo z początkiem września producentów zacznie obowiązywać norma czystości spalin Euro 6, która – jak się spodziewa rynek -  poprzez wzrost kosztów doprowadzi do podwyższenia cen nowo produkowanych aut. Opel ma już w sprzedaży auta z nową normą, ale posiada także samochody z dotychczasowym Euro 5. Klientów ma przyciągać także coraz większa oferta specjalistycznych zabudów. Obecnie można zamawiać z przeszło 800 różnych rodzajów.

W segmencie samochodów osobowych wyniki Opla ciągnie w górę zwłaszcza nowa Astra. W pierwszym półroczu model ten został liderem wśród klientów indywidualnych na polskim rynku. Wśród dziesięciu najpopularniejszych modeli jego sprzedaż podskoczyła o ponad 42 proc. W sumie od stycznia do czerwca Opel sprzedał w Polsce ponad 19 tys. samochodów osobowych, o 14 proc. więcej niż rok wcześniej.

Atutem marki jest odmłodzona gama produktowa: jeśli w 2014 roku średnia wieku modeli Opla liczyła 4,7 lat, obecnie wynosi 2,9 lat. W najbliższym czasie na polskim rynku będą debiutowały nowości: właśnie rozpoczęła się przedsprzedaż nowej wersji Opla Zafiry, a jesienią zadebiutuje nowa wersja Mokki X.

Także wynik za pierwsze półrocze jest bardzo dobry: niemiecka marka znalazła nabywców na przeszło półtora tysiąca samochodów, co w porównaniu do pierwszych sześciu miesięcy 2015 roku oznacza wzrost sprzedaży o 46 proc. To dużo zważywszy na fakt, że także cały 2015 rok okazał się korzystny: Opel sprzedał prawie 2,6 tys. samochodów dostawczych, o przeszło połowę więcej w porównaniu do roku 2014, co dało marce znaczący wzrost udziału w rynku.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Skarbówka ściągnęła z TVN wysoką karę KRRiT za reporaż o Karolu Wojtyle
Biznes
Sieci 5G w Polsce zrównały zasięg
Biznes
System kaucyjny zbudują sprytni, a nie duzi, gracze
Biznes
Praktycznie o przyszłości otwartego oprogramowania. Konferencja Open Source Day 2024 już 18 kwietnia
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Biznes
Są unijne kary za łamanie sankcji wobec Rosji. Więzienie i ogromne grzywny