Szykuje się proces Fiata Chryslera w Stanach

Sędzia federalny w San Francisco wyznaczył Elizabeth Cabraser do kierowania sprawą wniesioną przeciwko Fiatowi Chryslerowi przez właścicieli pojazdów, którzy zarzucają przekroczenie norm emisji spalin.

Publikacja: 20.06.2017 18:56

Cabraser z kancelarii Lieff, Cabraser, Heimann & Bernstein była również głównym oskarżycielem w procesie wniesionym przez właścicieli samochodów Volkswagena przeciwko producentowi o oszustwa z emisjami spalin, który doprowadził do zgodzenia się przez VW do odkupienia 500 tys. pojazdów i wypłaty kompensat.

Sądzia Edward Chen stwierdził, że panuje wśród prawników powszechna zgoda co do tego, iż Cabraser "była niezwykle skuteczna w kierowaniu ekipą"; mianował także 9 innych prawników do współpracy z nią. Wielu z nich pracowało w sprawie Volkswagena.

Sędzia polecili prawniczce i jej ekipie przedstawić w ciągu 30 dni skonsolidowany pozew, a on rozpatrzy go wstępnie 8 sierpnia.

Ekipą prawników Fiata Chryslera kieruje Robert Giuffra z kancelarii Sullivan & Cromwell, który wcześniej reprezentował interesy Volkswagena. Teraz uważa, że władze USA zaaprobują proponowane przez FCA rozwiązanie dotyczące 104 tys. pojazdów z zawyżoną emisją spalin, sprzedanych w Stanach od 2014 r. Producent zaproponował wprowadzenie nowego oprogramowania zgodnie z wymogami dla pojazdów roku modelowego 2017.

FCA nie wycofa Chryslera z Japonii

Odrębnie Fiat Chrysler zaprzeczył informacji japo nskich mediów, że postanowił wycofać markę Chryslera, zaprzestać sprzedaży tych aut już od 2018 r., bo nie ma na nie chętnych.

"Wprawdzie FCA Japonia ogłosiła wcześniej zamiar skupienia swych zasobów na marce Jeep, ale nie podjęto żadnych decyzji odnośnie do marki Chrysler" - głosi komunikat producenta.

Dziennik "Nikkei" poinformował wcześniej, że grupa europejsko-amerykańska sprzedająca w Japonii także samochody Jeepa, Fiata, Alfy Romeo i Abartha jest bliska podjęcia decyzji o rezygnacji z marki Chryslera, bo w 2016 r. sprzedała niecałe 300 tych samochodów, a ich sprzedaż malała stale od 2000 r.

Sprzedaż tej marki zmniejszyła się do jednej dziesiątej stanu sprzed 10 lat. Obecnie FCA oferuje w salonach Jeepa tylko jeden model - luksusową limuzynę 300. W ubiegłym roku Fiat sprzedał ok.6700 mniejszych samochodów i 9400 Jeepów, których popularność rośnie; dało to grupie 10. miejsce wśród zagranicznych marek. Firmy zagraniczne sprzedały 295 tys. samochodów, dziesiątą część całego rynku.

Cabraser z kancelarii Lieff, Cabraser, Heimann & Bernstein była również głównym oskarżycielem w procesie wniesionym przez właścicieli samochodów Volkswagena przeciwko producentowi o oszustwa z emisjami spalin, który doprowadził do zgodzenia się przez VW do odkupienia 500 tys. pojazdów i wypłaty kompensat.

Sądzia Edward Chen stwierdził, że panuje wśród prawników powszechna zgoda co do tego, iż Cabraser "była niezwykle skuteczna w kierowaniu ekipą"; mianował także 9 innych prawników do współpracy z nią. Wielu z nich pracowało w sprawie Volkswagena.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Setki tysięcy Rosjan wyjadą na majówkę. Gdzie będzie ich najwięcej
Biznes
Giganci łączą siły. Kto wygra wyścig do recyclingu butelek i przejmie miliardy kaucji?
Biznes
Borys Budka o Orlenie: Stajnia Augiasza to nic. Facet wydawał na botoks
Biznes
Najgorzej od pięciu lat. Start-upy mają problem
Biznes
Bruksela zmniejszy rosnącą górę europejskich śmieci. PE przyjął rozporządzenie