Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Motoryzacja

Nowości dadzš Volkswagenowi zysk i sprzedaż

Volkswagen podejmuje wszelkie starania, aby zwiększyć rentownoœć głównej marki bodšcej w tarapatach i spodziewa się dobrego 2018 r. dzięki gamie nowych modeli — powiedział szef tej marki, Herbert Diess.
Zasadniczy dział największej na œwiecie grupy samochodowej prowadzi restrukturyzację, likwiduje tysišce miejsc pracy, ogranicza liczbę podzespołów i prace projektowe na pojazdami, aby zyskać œrodki na przestawienie się na nowe technologie, na napęd elektryczny. Ponad 10 nowych modeli pokazanych w tym roku, w tym fastback Arteon i całkowicie odnowiony Polo, jeden z bestsellerów handlowych grupy, zapewniš popyt i poprawę sytuacji. — Robimy duże postępy. 2018 będzie dobrym rokiem dla Volkswagena — powiedział H. Diess podczas prezentacji Polo następnej generacji. Marża operacyjna głównej marki skoczyła w I kwartale do 4,6 proc. o 0,3 sprzed roku, choć daleko jej jeszcze do poziomu PSA i Renaulta, ale zbliża się do założonego na 2025 r. progu 6 proc. Celem VW w tym roku jest utrzymanie wyników marki z I kwartału, gdy zysk operacyjny skoczył do 869 mln euro z 73 mln rok temu.
- Najważniejsza w nadchodzšcych miesišcach będzie ofensywa produktów — stwierdził Diess. Grupa liczy na większy, naszpikowany technologiami Polo, który pobudzi sprzedaż na zasadniczym rynku europejskim, gdzie po 5 miesišcach dostawy zmalały o 0,2 proc. do 726 tys. samochodów. Nowy Polo w cenie od 12 975 euro pojawi się w salonach w paŸdzierniku i ma być zasadniczym produktem zapewniajšcym wielkoœć sprzedaży spoœród tegorocznych premier, przed całkowicie nowym autem sportowo-użytkowym wielkoœci Golfa, T-Roc, który pojawi się póŸniej w 2017 r. Rzecznik VW nie potrafił podać wielkoœci emisji na drodze tlenków azotu przez nowy Polo, czy jest zgodna z normš UE, stwierdził, że na tym etapie VW ma jedynie oszacowania tej emisji, których nie może ujawnić. Wejœcie na rynek nowego modelu Polo zaostrzy walkę o dominację w zatłoczonym segmencie subkompaktów w Europie, gdzie sš już? zmieniony Ford Fiesta i Renault Clio. Firma badawcza IHS Markit przewiduje, że Polo łatwo wygra tę rywalizację. Jej zdaniem, sprzedaż tego auta wzroœnie do 368 158 w 2025 r. z 293 700 w bieżšcym roku w porównaniu ze wzrostem sprzedaży Fiesty o 2,7 proc. do 328 846 i spadkiem Clio o 32 proc. do 185 525. Sprzedaż Peugeota 208 wzroœnie o jednš pištš do 277 067. Tymczasem załoga VW na Słowacji przegłosowała strajk z żšdaniami większej podwyżki zarobków. — podał zwišzek zawodowy w zakładzie. Strajk ma być nieograniczony, organizatorzy spodziewajš się masowego udziału i odprowadzenia do wstrzymania produkcji. Kierownictwo słowackiej filii VW uznało żšdanie podwyżek o 16 proc. za nie do zaakceptowania. Zaproponowano podwyżkę płacy zasadniczej o 4,3 proc. wraz z jednorazowš wypłatš 350 euro i z innymi premiami.
ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL