Wczesnej zrobiły to Volkswagen (po raz pierwszy), Ford, Infiniti, Mazda, a nawet Nissan, cho we Francji produkuje Micrę oraz Opel/Vauxhall.

Tak więc na paryskim Mondialu, który przemianował się na Paris Motor Show obchodzącym w tym roku 120 lat istnienia, zabraknie stoiska marek Fiat, Abarth, Alfa Romeo, Lancia i Jeep. - Skończył się już obowiązkowy udział w każdym międzynarodowym salonie - powiedziała jedna z rzeczniczek Fiat Chrysler France. - Za każdym razem były analizy, czy udział w salonie jest zgodny z globalna strategią wprowadzania na rynek naszych nowych produktów. Tym razem tak nie jest - dodała.

Producenci pojazdów chcą zmniejszać swe koszty - a udział w takich salonach jest bardzo drogi - korzystają więc w coraz większym stopniu z innych dróg informowania o sobie i swych premierach (Internet, jednorazowe imprezy tematyczne, udział w ważnych konferencjach technologicznych) i ograniczają udział w tradycyjnych salonach, zwłaszcza gdy nie mają nowości.