Zapowiedź GM Korea jest bardziej ambitna od przewidywań państwowego Korea Development Bank, a mającego w niej 17 proc., który uważa, że zysk pojawi się dopiero w 2022 r. dzięki zmniejszeniu kosztów pracowniczych. Firma matka oświadczyła w kwietniu, że jej zdaniem filia mogłaby odzyskać rentowność w 2019 r. obniżając swe koszty o 400-500 mln dolarów poprzez zamykanie zakładów, zwiększenie skuteczności pracy i inne działania.

GM i władze Korei uzgodniły pakiet ratunkowy 7,15 mld dolarów, w tym 2 mld nakładów kapitałowych koncernu i zamianę pożyczki 2,8 mld na udziały. W ramach nowego planu GM Korea zaprojektuje, opracuje stronę inżynieryjną i będzie produkować całkowicie nowe SUV i crossovera dla konsumentów w kraju i na eksport. Planuje także przygotowanie inżynieryjne i produkcję w Korei małego oszczędnego 3-cylindrowego silnika benzynowego.

„GM Korea ma teraz właściwe warunki rozwijania pomyślnej działalności w Korei w długie perspektywie" — oświadczył szef filii Kaher Kazem.