Roczna strata netto zmalała do 9,7 mld rubli (171,3 mln dolarów) z 44,8 mld rok wcześniej. Powstała na skutek kosztów restrukturyzacji 2,2 mld, obsługi zadłużenia 7,3 mld i odpisu na spółkę j.v.

AwtoWAZ należący do Renaulta realizował działania prowadzacie do mniejszych kosztów i dodał do swej gamy nowe modele, ale w ostatnich latach krajowy rynek mocno skurczył się. W ubiegłym roku nastąpiła w końcu poprawa o 11,9 proc., po 4 latach spadku. W bieżącym roku ma być jeszcze lepiej.

W 2017 r. obroty wzrosły aż o 22 proc. do 225,6 mld rubli, a sprzedaż samochodów Lada o 17 proc. dzięki powodzeniu nowości, w tym modeli Vesta i XRAY o wyższej marży - wyjaśnił analityk w VTB Capital, Władimir Biespałow. - Firma oferuje przyzwoitą jakość w stosunku do ceny - dodał.

AwtoWAZ zamierza zwiększyć w tym roku sprzedaż aut Lada w Rosji o co najmniej 10 proc., zgodnie ze spodziewaną dynamiką całego rynku - powiedział wcześniej dziennikarzom prezes Nicolas Maure. Firma potwierdziła też zamiar wypracowania dodatniej marży operacyjnej.