Lada i Iran pomogły Renaultowi w 2017 r.

Grupa Renaulta zwiększyła w 2017 r. sprzedaż pojazdów o 8,5 proc. do 3,762 mln dzięki konsolidacji marki Lada, powrotowi do Iranu i niedawnemu wejściu do Chin, a wszędzie dzięki nowościom.

Publikacja: 15.01.2018 16:29

Lada i Iran pomogły Renaultowi w 2017 r.

Foto: Bloomberg

Był to kolejny piąty rok wzrostu sprzedaży, Francuzi mówili w 2017 r., ze ich ambicją jest stanie się największą grupą na świecie, przed Volkswagenem i Toyotą, ale łącznie z markami Renault Samsung Motors, Dacia, Lada, Alpine, z Nissanem i Mitsubishi. W bieżącym roku grupa spodziewa się wzrostu światowego rynku o 2,5 proc., w Europie o 1 proc., w Rosji o 10, a w Brazylii, Chinach i Indiach o 5-6 proc.

- W dalszym ciągu zwiększamy wielkość sprzedaży i udział rynkowy we wszystkich regionach. Nasza strategii odnawiania gamy i ekspansji geograficznej daje wyniki. W 2018 r. będziemy kontynuować wzrost i rozwijanie sprzedaży poza Europą zgodnie z planem "Drive the future" - oświadczył dyrektor handlowy grupy Thierry Koskas.

Grupa VW ogłosi swe wyniki 17 stycznia, Toyota 30 stycznia, a Nissan i Mitsubishi na początku lutego. Wtedy będzie znana kolejność 3 największych grup samochodowych na świecie. Według prasy niemieckiej VW powinien zachować prymat nad Toyotą z liczbą 10,7 mln pojazdów wobec 10,35 mln. Według Koskasa, za wcześnie mówić, kto będzie pierwszym w 2017 r.

Renault i Dacia rekordzistami

W ubiegłym roku marki Renault i Dacia pobiły rekordy sprzedaży, osiągnąwszy liczbę sprzedanych samochodów odpowiednio 2,67mln i 655 tys. Sprzedaż Łady wzrosła o 17,8 proc. do 336 tys., natomiast sprzedaż Renault Samsung Motors spadła o 10,1 proc do 100 tys. Mały Clio był szlagierem handlowym na świecie, drugim samochodem najbardziej kupowanym w Europie.

W Europie sprzedaż grupy wzrosła o 5,6 proc do 1,9 mln, a udział w rynku wyniósł 10,8 proc.(+0,2 pkt). Sprzedaż poza poza Europą stanowi obecnie 49,2 proc całości.

W Eurazji sprzedaż wzrosła o 13,6 proc., a udział rynkowy, łącznie z Ładą, o 1,4 pkt do 24,5 proc., głównie dzięki dynamice w Rosji: po raz pierwszy od 4 lat nastąpił wzrost o 12,2 proc. Sprzedaż grupy zwiększyła się o 16,9 proc. . W Iranie odnotowano wzrost sprzedaży o 49,3 proc, co zapewniło rekordowy udział w rynku na 10,8 proc. (+2,4 pkt) dzięki modelom Tondar i Sandero, co dało temu krajowi awans na 8. miejsce z 11. wśród rynków grupy.

W Azji-Pacyfiku sprzedaż wzrosła o 17,0 proc. W Chinach Renault sprzedał ponad 72 tys. samochodów, wobec 35 tys. w 2016 r. Powodzeniem cieszył się nowy SUV Koleos (ponad 43 400 sztuk). Chiny awansowały z 21. miejsca na 14.

W Ameryce Środkowej i Południowej nastąpił wzrost sprzedaży o 9,9 proc. i udziału rynkowego grupy do 6,7 proc. (+0,2 pkt). W Brazylii zanotowano poprawę o 11,4 proc. dzięki modelom Captur i Kwid, a w Argentynie o 16,3 proc. przed zwiększeniem produkcji Kwida.

Był to kolejny piąty rok wzrostu sprzedaży, Francuzi mówili w 2017 r., ze ich ambicją jest stanie się największą grupą na świecie, przed Volkswagenem i Toyotą, ale łącznie z markami Renault Samsung Motors, Dacia, Lada, Alpine, z Nissanem i Mitsubishi. W bieżącym roku grupa spodziewa się wzrostu światowego rynku o 2,5 proc., w Europie o 1 proc., w Rosji o 10, a w Brazylii, Chinach i Indiach o 5-6 proc.

- W dalszym ciągu zwiększamy wielkość sprzedaży i udział rynkowy we wszystkich regionach. Nasza strategii odnawiania gamy i ekspansji geograficznej daje wyniki. W 2018 r. będziemy kontynuować wzrost i rozwijanie sprzedaży poza Europą zgodnie z planem "Drive the future" - oświadczył dyrektor handlowy grupy Thierry Koskas.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał partnera
Rośnie rola narzędzi informatycznych w audycie
Materiał partnera
Rynek audytorski obecnie charakteryzuje się znaczącym wzrostem
Materiał partnera
Ceny za audyt będą rosły
Materiał partnera
Transparentny rynek kapitałowy
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Materiał partnera
Czy to jest koniec audytu w obecnej postaci?