Jak podał w środę Instytut Monitorowania Mediów, w ostatnim miesiącu minionego roku wydatki na reklamę Skody sięgnęły 9,2 miliona złotych. Na drugim miejscu znalazł się Volkswagen, który wydał 7,5 mln zł, natomiast trzeci w rankingu wydatków był Citroen z kwotą 6,2 mln zł. Kolejne miejsca zajęły dwie marki premium: Mercedes oraz Lexus. Pierwszy wydał w grudniu 4,9 mln zł, drugi – 4,7 mln zł.

W całej branży 79 proc. wydatków dotyczyło reklamowania samochodów osobowych. Po 4 proc. przeznaczano na reklamę samochodów dostawczych oraz autoryzowanych serwisów, po 3 proc. – na części samochodowe oraz na reklamowanie samej sprzedaży samochodów.

Według Instytutu Monitorowania Mediów, Skoda utrzymała pozycję lidera w wielkości wydatków reklamowych firm motoryzacyjnych. W sumie branża motoryzacyjna wydała w grudniu 65,6 mln zł. Dało jej to piąte miejsce w grudniowych wydatkach reklamowych, po sektorze handlu, farmaceutycznym, finansowym i telekomunikacyjnym.

Zwiększone nakłady na reklamę odbiły się na wynikach sprzedaży. te ostatnie poszły w górę, choć grudniowa sprzedaż w salonach była krótsza niż w przeciętnym miesiącu z powodu dni świątecznych. Jak podaje Instytut Samar, w ostatnim miesiącu 2017 roku zarejestrowano w Polsce 45,9 tys. samochodów osobowych, o 4,9 proc. (o 2159 szt.) więcej niż rok wcześniej oraz o 11,3 proc. (o 2159 szt.) więcej niż w listopadzie 2017 roku. W sumie grudzień okazał się drugim najlepszym miesiącem sprzedażowym na rynku nowych aut, ustępując jedynie wynikom z marca.