- Cieszy nas rosnący na całym świecie popyt na nasze zelektryfikowane modele - mówi Pieter Nota, członek zarządu BMW AG, odpowiedzialny za sprzedaż i markę BMW. Podkreśla przy tym, że wynik za I kwartał potwierdza pozycję niemieckiego producenta, jako wiodącego globalnego dostawcy mobilności elektrycznej klasy premium.

Osiągnięty w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku wynik sprzedaży pojazdów elektrycznych utrzymuje firmę na dobrej drodze do osiągnięcia założonego celu dostarczenia co najmniej 140 tys. zelektryfikowanych samochodów w 2018 r. Jednym z motorów napędowych jest rynek amerykański. Dane wskazują, że popyt na auta BMW i, BMW iPerformance oraz Mini Electric w USA wzrosła w I kw. o 78 proc. Klienci odebrali ponad 5,7 tys. takich pojazdów, co stanowi 6,8 proc. całej sprzedaży BMW Group w USA. Dobry wynik koncern osiągnął też w Wlk. Brytanii i Irlandii, gdzie do klientów trafiło 4,1 zelektryfikowanych samochodów (wzrost o 23 proc.). Natomiast w Skandynawii już co czwarty samochód BMW Group dostarczony w pierwszych trzech miesiącach br. był zelektryfikowany.