- W 2023 r. chcemy sprzedać w Chinach 1,2 mln samochodów — oświadczył. W ubiegłym roku na tym największym rynku tej marki sprzedano 597 tys. aut.

Niemcy rozwiązali też konflikt z właścicielami salonów, który mógł zagrozić płynnej sprzedaży. Do konfliktu doszło na skutek planów Audi przekazania nowej spółce j. v. sprzedaży aut produkowanych z SAIC Motor i z FAW. Właściciele i ajenci salonów sprzeciwiali się temu, bo sprzedawali pojazdy obu spółek j. v.

Firma z Ingolstadt zrezygnowała ostatecznie ze swych planów, likwidując przyczynę spadku popularności swych samochodów, FAW z Pekinu pozostanie wyłącznym autoryzowanym dealerem. Nowe porozumienie anulowało część wcześniejszej umowy z SAIC pozwalającej grupie z Szanhgaju prowadzić odrębną sieć salonów. SAIC będzie mogła w dalszym ciągu otwierać nowe salony w ramach sieci Audi-FAW.

Istniejące 460 salonów może sprzedawać milion samochodów rocznie, odrębna nowa sieć z SAIC pogorszyłaby sytuację dealerów, którzy tracili pieniądze w ostatnich 3 latach — powiedział jeden z nich dziennikowi „Caixin”.

Schot zapowiedział teraz, że jego firma będzie współpracować z oboma chińskimi partnerami.