Globalna sprzedaż mercedesów sięgnęła w 2017 roku blisko 2,3 mln sztuk. To wynik o prawie jedną dziesiątą lepszy niż w roku 2016. Ostatnie dwanaście miesięcy dla producenta ze Stuttgartu było zarazem siódmym z rzędu rekordowym rokiem sprzedaży marki. Wliczając Smarta, łączna sprzedaż przekroczyła poziom 2,4 mln samochodów. 

Do rekordowego wyniku przyczyniła się przede wszystkim Klasa E oraz SUV-y. Ta pierwsza sprzedała się w liczbie przeszło 350 tys. To wynik, którego Klasa E nie osiągnęła nigdy wcześniej. Przy czym był to pierwszy pełny rok sprzedaży nowej generacji tego modelu. Z kolei liczba rejestracji SUV-ów przekroczyła 805 tys., co w porównaniu z rokiem poprzednim jest wynikiem lepszym o 14 proc. Liderem sprzedaży była jednak Klasa C: choć ten model jest obecny na rynku już od czterech lat, w ub. roku sprzedano go w liczbie ponad 415 tys. sztuk. natomiast ponad jedną czwartą sprzedaży marki (przeszło 620 tys.) stanowiły modele kompaktowe – Klasa A i B, CLA oraz GLA.

Najważniejszym regionem dla Mercedesa pozostaje Europa. W 2017 roku zarejestrowano na europejskich rynkach 955,3 tys. mercedesów. To o 6,4 proc. więcej niż w roku 2016. Natomiast region Azji i Pacyfiku, choć z nieco mniejszą sprzedażą (875,3 tys. aut) przyniósł niemieckiemu producentowi największą dynamikę wzrostu – 19,2 proc. Wśród krajów, liderami sprzedaży pozostały Niemcy oraz Stany Zjednoczone, natomiast najwyższy, ponad 25-procentowy wzrost rejestracji miał miejsce w Chinach.

Świetne wyniki mercedes odnotował na rynku polskim. Jak podaje Mercedes-Benz Polska, w ub. roku marka sprzedała tu 16,8 tys. samochodów osobowych. To ponad 42 proc. więcej niż w roku 2016. Według Instytutu Samar, Mercedes ma już 3,48-procentowy udział w polskim rynku samochodów osobowych, a w grudniowym zestawieniu podsumowującym ubiegły rok znalazł się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych w Polsce marek. Jego najwięksi konkurencji – BMW oraz Audi zajmują w nim odpowiednio 11. i 15. miejsce.