Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Motoryzacja

W autach GM zakupy podczas jazdy

Bloomberg
General Motors wyposaży nowsze modele w technologię e-handlu pozwalajšcš podczas jazdy zamawiać jedzenie, znaleŸć stację paliw i zarezerwować hotel, wybierajšc danš ikonkę na desce rozdzielczej zamiast używania smartfona.

Program Marketplace Technology opracowany we współpracy z IBM będzie instalowany automatycznie w ok. 1,9 mln pojazdów roku modelowego 2017 i w następnych, do końca 2018 r powinno go mieć ok. 4 mln samochodów Chevroleta, Buicka, GMC i Cadillaca sprzedanych w Stanach.

Koncern będzie pobierać pewnš prowizję, nie podał jakš, od transakcji dokonanych za poœrednictwem Marketplace — powiedział dziennikarzom wiceprezes GM ds. usług internetowych Santiago Chamorro. Klienci nie będš obcišżani za usługę czy przesłane dane do i z samochodu podczas dokonywania transakcji. — Ta platforma będzie finansowana przez handel — powiedział. GM będzie dostawać pienišdze za umieszczanie aplikacji sklepów na monitorach, będzie pewien stopień dzielenia się przychodami na podstawie każdej transakcji. Za wczeœnie jeszcze na szacowanie, ile GM może uzyskać z tego systemu — powiedział.

W wyœcigu na klikanie i o pozyskiwanie zwišzanych z tym przychodów Marketplace GM będzie konkurować ze smartfonami, które oferujš bogatszy zakres aplikacji. Amazon z innymi partnerami, m.in. z Fordem, będzie oferować możliwoœć robienia zakupów za poœrednictwem swego programu Alexa.

GM zawarł dotšd umowy partnerskie z Shellem i Exxon Mobil w zakresie informacji o stacjach paliw. Jedynš sieciš restauracji, w jakich można obecnie zamawiać stoliki z samochody jest TGI Fridays. W dalszej kolejnoœci znajdš się w systemie aplikacje dotyczšce parkingów, zamawiania w barach i restauracjach Starbucks, Dunkin' Donuts i Applebee.

- Będziemy dodawać więcej dostawców, niektórych już w I kwartale — obiecał Chamorro, GM planuje wprowadzenie dostępu do muzyki, wiadomoœci i innych usług informacyjnych. Koncern ma nadzieję, że jego system Marketplace pozwoli rozszerzyć zakupy towarów i usług, np. o dodatkowy dostęp do wi-fi w samochodzie, kupno częœci zamiennych w sieci dealerskiej. — Klienci mogš liczyć na więcej promocji usług za poœrednictwem tej platformy — powiedział Chamorro.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL