Szwedzi pokazali Polestar 1, dwudrzwiowe czterosobowe hybrydowe coupé, które ma zapoczątkować rywalizację z produktami Tesli i Mercedesa AMG. Jego seryjna produkcja zacznie się w połowie 2019 r. w Chengdu, a trochę później mniejszego całkowicie elektrycznego Polestar 2.

Volvo należące do Geely kupiło Polestar w 2015 r. i wznowiło w czerwcu 2017 tę markę jako producenta wyłącznie samochodów elektrycznych. W lipcu Volvo podało, że wszystkie jego modele pokazane po 2019 r. będą elektryczne albo hybrydowe; jako pierwsza tradycyjna firma podała termin stopniowego odchodzenia od napędu wyłącznie spalinowego.

Suma 5 mld juanów zostanie przeznaczona na wsparcie pierwszej fazy nowego produktu, marki i na jej rozwój przemysłowy, m.in. na stworzenie nowoczesnego zakładu w Chengdu, co pozwoli radykalnie skrócić czas premier kolejnych aut Polestar dając tej marce strategiczną przewagę nad rywalami.