Mitsubishi i inni podbijają Rosję

Rosjanie kupują coraz więcej nowych aut. We wrześniu sprzedaż aut japońskiego koncernu Mitsubishi wzrosła 1,6 raza.

Aktualizacja: 03.10.2017 11:40 Publikacja: 03.10.2017 11:30

Mitsubishi

Mitsubishi

Foto: Rzeczpospolita, Jacek Karolonek

„Sprzedaż aut formy Mitsubishi Motors wciąż rosną w szybkim tempie. Od początku 2017 r sprzedanych zostało 14,386 tysięcy - o 12 proc. więcej w ujęciu rocznym” - cytuje komunikat MMC Rus - dystrybutora japońskich aut w Rosji, Kazachstanie i na Białorusi, agencja Prime.

Największym wzięciem wśród Rosjan cieszy się model terenowy Outlander, którego firma sprzedała 11293 sztuki w tym roku. To o 39 proc. więcej niż rok temu. Dobrze idzie też model terenowy Pajero Sport - 1920 sztuk w tym roku.

Japoński koncern stał się bardziej konkurencyjny na rosyjskim rynku od 2010 r, kiedy to otworzył swoją montownię pod Kaługą. Obecnie składa ona model Outlander w reżimie pełnego cyklu a od września ruszył też montaż Pajero Sport.

Własny zakład w Rosji to niższe koszty tak samych aut jak i dostaw. Firma korzysta z wielu ulg, które mają koncerny samochodowe inwestujące we własne zakłady na terenie Federacji. Pozwala to Mitsubishi konkurować cenowo z innymi.

Rosjanie w tym roku wrócili na rynek nowych aut i sprzedaż rośnie. Według agencji Avtostat, za 8 miesięcy Rosjanie wydali u dealerów 1,1 bln rubli - o 11 proc. więcej niż rok temu. Udział produkcji zagranicznej w całkowitych przychodach branży w Rosji wynosi 90 proc.

Pierwsze miejsce wg przychodów ze sprzedaży zajmuje Toyota (134 mld rubli, spadek o 2 proc.); KIA zarobił 127 mld rubli (wzrost 40 proc.!) a na trzecim Hyundai - 99 mld rubli (+20 proc.). W piątce także Mercedes Benz i BMW.

„Sprzedaż aut formy Mitsubishi Motors wciąż rosną w szybkim tempie. Od początku 2017 r sprzedanych zostało 14,386 tysięcy - o 12 proc. więcej w ujęciu rocznym” - cytuje komunikat MMC Rus - dystrybutora japońskich aut w Rosji, Kazachstanie i na Białorusi, agencja Prime.

Największym wzięciem wśród Rosjan cieszy się model terenowy Outlander, którego firma sprzedała 11293 sztuki w tym roku. To o 39 proc. więcej niż rok temu. Dobrze idzie też model terenowy Pajero Sport - 1920 sztuk w tym roku.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Nadchodzi koniec Ciechu. Grupa Sebastiana Kulczyka zmieni nazwę
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes
Czego boją się polscy przedsiębiorcy? Już nie niestabilności politycznej
Biznes
Coraz więcej Rosji na Węgrzech. Gazprom głównym sponsorem Ferencváros?
Biznes
Wielka debata o przyszłości lasów. Ekolodzy i Lasy Państwowe przy jednym stole
Biznes
Diesel, benzyna, hybryda? Te samochody Polacy kupują najczęściej