Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Motoryzacja

Firmy budujš ekologiczne floty aut

materiały prasowe
Widocznym trendem w zakupach samochodów do firmowych flot staje się ekologia.

Przybywa przedsiębiorstw kupujšcych samochody hybrydowe, a niektóre decydujš się już - co prawda wcišż sporadycznie – na zakup auta w pełni elektrycznego.

Na takie rozwišzanie zdecydowała się spółka ABB Polska, do której trafiły 3 e-Golfy. Ta decyzja ma się wpisywać w charakterystykę działalnoœci firmy, która jest liderem w produkcji stacji do szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych pršdem stałym.

- Zdecydowaliœmy się na wybór modelu e-Golf ponieważ stanowi on dla nas połšczenie aspektów praktycznoœci oraz nowoczesnoœci - powiedział Grzegorz Sudziński z ABB. Napędzane pršdem Golfy zaopatrzone sš w silniki elektryczne o mocy 136 KM o zużyciu energii wynoszšcym 12,7 kWh na 100 kilometrów. Auta posiadajš dwa tryby oszczędnej jazdy: Eco i Eco+ i sš wyposażone w system KERS, odpowiedzialny za odzyskiwanie energii kinetycznej pochodzšcej z hamowania. Na w pełni naładowanej baterii zasięg auta w codziennym użytkowaniu wynosi ok. 300 km. Auta dostarczyła spółka Alphabet Polska.

 

To kolejna transakcja na rynku długoterminowego wynajmu samochodów dla firm, która dotyczy aut z napędem ekologicznym. Zdecydowania większoœć zamówień dotyczy jednak samochodów hybrydowych. W maju tego roku bardzo duże zamówienie w polskim oddziale Toyoty złożył Eurocash z branży handlu hurtowego: firma zdecydowała się na długoterminowy wynajem 400 sztuk hybrydowego Yarisa. – W ub. roku wymienialiœmy w magazynach oœwietlenie na LED poprawiajšce zużycie energii. Potem przyszła kolej na ciężarówki, gdzie montaż owiewek redukuje opór powietrza i zmniejsza zużycie paliwa. Teraz przyszedł czas na większy krok, tj. zakup samochodów hybrydowych – mówił Jacek Owczarek, członek zarzšdu Grupy Eurocash. 

W ub. roku wymianę floty na hybrydowš zapowiedziała firma ubezpieczeniowa Ergo Hestia. Zamówiła wówczas 181 sztuk hybrydowej Toyoty Auris. – Ze względu na skalę zakupu będziemy mieć zauważalny wpływ na ochronę œrodowiska naturalnego – zapowiadali przedstawiciele Hestii. Hybrydowe aurisy jeżdżš też w barwach Orange, Providenta, Panasonica i PZU.

Toyota, która jest liderem w sprzedaży tego rodzaju napędów, planuje sprzedaż w Polsce w tym roku nawet 14 tys. hybryd. W pierwszym kwartale w Europie sprzedaż aut z napędem hybrydowym tego japońskiego producenta podskoczyła w ujęciu rocznym o połowę do 106 tys. sztuk. Obecnie hybrydy stanowiš 40 proc. sprzedaży Toyota Motor Europe.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL