Ruszyła produkcja flagowej limuzyny Opla

Ponad pół miliarda euro zainwestował Opel w nową flagową limuzynę niemieckiej marki.

Publikacja: 22.03.2017 18:25

Ruszyła produkcja flagowej limuzyny Opla

Foto: materiały prasowe

W niemieckim Russelsheim ruszyła właśnie produkcja nowej Insignii. Pierwsze trzy egzemplarze z produkcji seryjnej trafią do Polski, Danii i Niemiec. W polskich salonach nowego Opla w wersjach Grand Sport i Sports Tourer można zamawiać od połowy lutego. Auto będzie dostępne w salonach latem.

- Nowy flagowy Opel to jeden z głównych filarów naszej ofensywy produktowej, która osiągnie kulminację za sprawą 7 nowych modeli wprowadzanych na rynek w bieżącym roku – powiedział dyrektor generalny Opla, Karl-Thomas Neumann. Kierownictwo koncernu uważa, że nowa edycja Insignii będzie kontynuować sukces pierwszej generacji, którą sprzedano w liczbie 940 000 egzemplarzy. Na polskim rynku dotychczasowy model Insignii był chętnie kupowany zwłaszcza przez firmy, stając się jednym z najpopularniejszych samochodów flotowych średniej klasy.

Dzięki nowej architekturze, Insignia II jest o 200 kilogramów lżejsza od poprzedniego modelu. Jest także niższa oraz bardziej przestronna. Sylwetka samochodu stała się jednocześnie sportowa i elegancka. Do ciekawszych rozwiązań technicznych należy inteligentny napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego. System ten steruje rozdziałem momentu na poszczególne koła w ciągu milisekund.

Podstawową jednostką napędową będzie niedawno zaprojektowany, wykonany w całości z aluminium  silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra z turbodoładowaniem i mocy 140 KM i momentem obrotowym 250 Nm lub 165-konny zużywający w cyklu mieszanym niespełna 6 litrów benzyny na 100 kilometrów. Większa, 2-litrowa jednostka benzynowa będzie miała moc 260 KM i maksymalny moment  400 nM. Będzie z nim współpracować nowa 8-biegowa przekładnia automatyczna.

Auto wyposażono w rozwiązania, dzięki którym prowadzenie pojazdu jest znacznie bezpieczniejsze oraz bardziej  komfortowe. Matrycowy system oświetlenia adaptacyjnego LED działa z większą precyzją, a wiązka świateł drogowych ma zasięg do 400 metrów. Do tego dochodzi asystent pasa ruchu z funkcją automatycznej korekty toru jazdy, nowy wyświetlacz Head-up oraz kamery zapewniające widok wokół całego pojazdu. W aucie nie zabrakło systemu multimedialnego i opcji łączności najnowszej generacji oraz osobistego opiekuna kierowcy Opel OnStar.

 

"Zarząd Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń Spółki Akcyjnej ("PZU SA", "Spółka") informuje, że w dniu 22 marca 2017 roku Rada Nadzorcza Spółki odwołała z dniem 22 marca 2017 roku Pana Michała Krupińskiego z funkcji Prezesa Zarządu PZU SA i ze składu Zarządu PZU SA" - napisano w komunikacie.

Uchwała weszła w życie z dniem podjęcia.

W niemieckim Russelsheim ruszyła właśnie produkcja nowej Insignii. Pierwsze trzy egzemplarze z produkcji seryjnej trafią do Polski, Danii i Niemiec. W polskich salonach nowego Opla w wersjach Grand Sport i Sports Tourer można zamawiać od połowy lutego. Auto będzie dostępne w salonach latem.

- Nowy flagowy Opel to jeden z głównych filarów naszej ofensywy produktowej, która osiągnie kulminację za sprawą 7 nowych modeli wprowadzanych na rynek w bieżącym roku – powiedział dyrektor generalny Opla, Karl-Thomas Neumann. Kierownictwo koncernu uważa, że nowa edycja Insignii będzie kontynuować sukces pierwszej generacji, którą sprzedano w liczbie 940 000 egzemplarzy. Na polskim rynku dotychczasowy model Insignii był chętnie kupowany zwłaszcza przez firmy, stając się jednym z najpopularniejszych samochodów flotowych średniej klasy.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Setki tysięcy Rosjan wyjadą na majówkę. Gdzie będzie ich najwięcej
Biznes
Giganci łączą siły. Kto wygra wyścig do recyclingu butelek i przejmie miliardy kaucji?
Biznes
Borys Budka o Orlenie: Stajnia Augiasza to nic. Facet wydawał na botoks
Biznes
Najgorzej od pięciu lat. Start-upy mają problem
Biznes
Bruksela zmniejszy rosnącą górę europejskich śmieci. PE przyjął rozporządzenie