Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Motoryzacja

Taxi w Warszawie z elektrycznš flotš

materiały
Nowy przewoŸnik, Electric Taxi, odebrał 20 Nissanów LEAF. Już w marcu elektryczne samochody wyjadš na ulicę Warszawy. Przekazanie pojazdów odbyło się równolegle z podpisaniem Polskiego Programu Elektryfikacji Motoryzacji.

Electric Taxi do swojej floty wybrał Nissana LEAF. Samochód z akumulatorem o pojemnoœci 30 kWh, który zapewnia zasięg do 250 km na jednym ładowaniu. Pierwsze 20 samochodów zostało przekazane 1 marca w Centrum Badawczym PAN w Jabłonnie.

- Jesteœmy dumni, że Electric Taxi wybrało Nissana, który jest pionierem i liderem globalnego rynku samochodów elektrycznych i będšc obecny na tym rynku od 6 lat ma największš wiedzę na temat zarówno produkcji aut elektrycznych, jak i potrzeb klientów. Wierzymy, że warszawiacy szybko przekonajš się, że elektryczne Nissany LEAF stanowiš realnš alternatywę dla aut spalinowych, a do tego sš ciche, komfortowe i przyjazne œrodowisku, a wszystkim nam zależy, by oddychać czystym powietrzem – mówił podczas przekazania kluczyków do floty Robert Prusiński, Dyrektor polskiego oddziału Nissan Sales CEE.

Jednym z ważniejszych argumentów, który przekonał Electric Taxi do wyboru tego modelu jest jego ekonomicznoœć. Przejechanie 100 km kosztuje około 9 zł.
- Nasza flota to tylko wyłšcznie elektryczne, nowoczesne i nowe samochody, dziœ odbieraliœmy pierwszš partię Nissanów LEAF, które już w marcu rozpoczynajš pracę na ulicach Warszawy – mówił Zbigniew Kołodziejczyk , prezes Electric Taxi.

LEAF w 2011 r. zdobyła nagrodę Car of The Year. Jest on najczęœciej kupowanym modelem elektrycznym na œwiecie. Do tej pory sprzedano ponad 250 tys. egzemplarzy. Wyliczono, że przejechały one łšcznie 3 mld km, co przekłada się na dwukrotnš odległoœć od Ziemi do Saturna. Dzięki LEAFom atmosfera nie musiała przyjšć 500 tys. ton dwutlenku węgla.

1 marca 2017 roku w Centrum Badawczym PAN w Jabłonnie podpisano także Program Elektryfikacji Motoryzacji, który ma na celu popularyzowanie pojazdów elektrycznych. Dzięki programowi powstanie m.in. gęstsza siatka punktów do ładowania akumulatorów, które majš pojawiać się nie tylko przy domach wielorodzinnych, lecz również na parkingach i przy budynkach użytecznoœci publicznej.

Według resortu energii, obecnie w Polsce działa 305 stacji ładujšcych. W 2020 r. ma być już ponad 6,5 tys. zwykłych stacji ładowania oraz ponad 300 stacji szybkiego ładowania. Wymaga to inwestycji o wartoœci nawet do 500 mln zł.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL