Chevrolet Spark EV został wprowadzony na rynek w 2013 r. Koncern sprzedawał go tylko w trzech stanach Stanów Zjednoczonych (Kalifornia, Oregon i Maryland). Ostatnie egzemplarze elektrycznego Sparka zjechały z linii montażowych latem 2016 r. Do dzisiaj sprzedało się zaledwie 7400 sztuk. Samochód zapewniał możliwość przejechania zaledwie 132 kilometrów przy naładowanych bateriach.

W grudniu zeszłego roku Chevy rozpoczął sprzedaż modelu Bolt EV, który może pochwalić się znacznie lepszymi parametrami. Na jednym ładowaniu przejedzie nawet 383 km. Bolt EV, podobnie jak Spark, wystartował jedynie w Kalifornii i Oregonie, ale koncern planuje sprzedawać go w całym kraju. W grudniu udało się sprzedać 600 sztuk. Na koniec stycznia przedstawiciele Chevroleta przewidywali, że kolejne 1200 samochodów znajdzie się w rękach klientów.

Początkiem 2015 r., kiedy koncepcyjny Bolt został przedstawiony na targach w Detroit, kierownictwo Chevroleta zapewniało, że nie zastąpi on Sparka EV. Okazuje się, że firma jednak nie ma sentymentów i rozstaje się z samochodem na którym zdobywała doświadczenie w budowaniu aut elektrycznych.

Chevrolet Bolt EV wg firmy jest pierwszym przystępnym samochodem o dużym zasięgu.

Bolt został opracowany w partnerstwie z LG. Jego europejska wersja wejdzie do produkcji w 2017 r. Sprzedawany będzie jako Opel Ampera-e.