Jest to już siódma generacja popularnej "piątki". Nowa wersja o typoszeregu G30 mocno przypomina pozostałe modele Serii 3 i 7, które pojawiły się niedawno w nowej odsłonie. Bawarski producent podąża w tym samym kierunku, co Audi i Mercedes, których modele są niemal identyczne, a różnią się tylko rozmiarami.

Nowe BMW Serii 5 urosło. Samochód jest o 36 mm dłuższy, 6 mm szerszy i 2 mm wyższy od poprzednika. Rozstaw osi wzrósł jedynie o 7 mm, ale producent zapewnia że pasażerowie w drugim rzędzie zyskają sporo miejsca na nogi. Mimo tego samochód jest o 100 kg lżejszy. Do kuracji odchudzającej wykorzystano aluminium, włókno węglowe oraz wytrzymałą stal. Na samej karoserii udało się zaoszczędzić 62,14 kg. Wnętrze samochodu to w zasadzie kopia topowego BMW Serii 7.

Na początek samochód będzie oferowany z czterema silnikami. Wszystkie będą wyposażone w turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk. Podstawowa wersja benzynowa 530i skrywa pod maską dwulitrowy, czterocylindrowy silnik o mocy 252 KM. Mocniejszy wariant 540i to tradycyjna, rzędowa konstrukcja składająca się z sześciu cylindrów. Silnik o pojemności trzech litrów rozwija moc 340 KM. Fani jednostek wysokoprężnych będą mogli wybierać pomiędzy czterocylindrowym 520d (190 KM) i sześciocylindrowym 530d (265 KM). Wszystkie silniki będą dostępne w wersji napędzanej na tylną oś lub wszystkie koła.

Za miesiąc do oferty dołączy hybrydowa wersja 530e (252 KM) oraz topowa 550i xDrive z silnikiem V8 4,4 o mocy 462 KM. Najmocniejsza wersja będzie szybsza niż obecne M5. Od 0 do 100 km/h rozpędzi się w 4 sekundy. Wspomniane M5 pojawi się w nowej odsłonie nie prędzej, jak pod koniec 2017 roku. Można się spodziewać mocy w okolicach 600 KM.

Nowe BMW Serii 5 pojawi się w salonach dopiero na początku lutego 2017 roku. Najtańsza wersja 520d będzie kosztować 45 200 euro, czyli niewiele więcej od wersji oferowanej obecnie. Za mocniejszą wersję 530d trzeba zapłacić co najmniej 54 300 euro. Wersja benzynowa 530i została wyceniona na 49 800 euro, natomiast 540i kosztuje od 57 700 euro. Producent ujawnił też cenę najmocniejszego wariantu M550i. Auto ma kosztować od 82 700 euro.