Tylko 99 zł za rok czytania.
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Aktualizacja: 24.04.2018 21:00 Publikacja: 24.04.2018 21:00
Foto: Fotorzepa, Magda Starowieyska
Projekt do konsultacji przedstawił ostatnio resort infrastruktury i budownictwa. Ma on z założenia rozwiązać problem narastającej walki rynkowej pomiędzy tradycyjnymi korporacjami taksówkowymi a firmami opierającymi się na modelu współdzielenia (np. Uber). Premier Mateusz Morawiecki (jeszcze jako wicepremier) zapowiadał, że dla wyrównania tej konkurencji ustawowe rozwiązania powinny iść raczej w stronę ułatwień i zmniejszania obciążeń w tych tradycyjnych modelach biznesowych. A jednak w proponowanych przez resort infrastruktury przepisach takiego kierunku deregulacji zupełnie nie widać. – Po ustawie oczekiwaliśmy m.in. określenia zasad działania w ramach innowacyjnych usług, ograniczania oligopoli i premiowania małych przedsiębiorców – wskazuje w ostatnim w komentarzu Federacja Przedsiębiorców Polskich. – Zamiast tego mamy archaiczne przepisy (np. egzamin z topografii miasta w dobie GPS-ów), przeregulowanie rynku, nowe wymogi, których koszty będą musieli pokryć kierowcy (np. licencje i obowiązek prowadzenia rejestrów przez pośredników). Ustawodawca nie zauważa, że świat się zmienia, i wpędza nas na powrót do PRL – podsumowuje Federacja.
O czym dzisiaj rozmawialiśmy? Zapraszamy do obejrzenia najciekawszych fragmentów programu #RZECZo...
Wyobraź sobie ogród, który nie tylko wygląda pięknie, ale też staje się Twoją prywatną oazą spokoju. Miejsce, w...
Prezydentura Trumpa w czasie wojny w Ukrainie to dla Unii Europejskiej równanie z dwoma niewiadomymi. Pierwszy k...
Komentuje Tomasz Krzyżak z działu krajowego „Rzeczpospolitej”.
Serwis GoWork.pl to coś więcej niż tylko portal z ofertami pracy. Strona oferuje bowiem dużo szerszy zakres funk...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas