Hammer, marka telefonów komórkowych i smartfonów o charakterystycznej pancernej stylistyce nawiązującej do znanego modelu aut wojskowych, pojawił się na rynku w 2014 roku. Od tamtej pory doczekał się dziesięciu modeli i ich wariacji: od urządzeń o najprostszych funkcjach po smartfony z ekranem dotykowym, takie jak Hammer Axe M LTE.

Właścicielem Hammera jest firma mPTech, polski producent aparatów telefonicznych należący do - niegdyś giełdowej Grupy TelForceOne z Wrocławia, założonej przez Sebastiana Sawickiego. Choć Hammer ma sporą konkurencję, to w 2017 roku pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy był liderem na krajowym rynku tzw. telefonów wzmocnionych lub telefonów- narzędzi docenianych szczególnie przez osoby pracujące w nietypowych, trudnych warunkach, ale też podróżników i miłośników sportów ekstremalnych. Aparaty te często wyposażone są w miejsce na drugą kartę SIM czy latarkę.

Ubiegłoroczna silna pozycja w tym specyficznym segmencie rynku telefonów komórkowych to także efekt wsparcia marketingowego. W 2017 r. Hammer po raz pierwszy w historii był bohaterem reklamowej kampanii telewizyjnej. Marka została też partnerem cyklu biegów ekstremalnych – Runmageddon. ©?