Według szacunków firmy badawczej REAS w ciągu trzech pierwszych kwartałów 2017 r. w pięciu polskich aglomeracjach (Warszawa, Kraków, Wrocław, Trójmiasto i Poznań) sprzedano ponad 470 mieszkań z najwyższej półki – czyli więcej niż w całym 2016 r., kiedy to nabywców znalazło 437 takich lokali.
W ostatnich latach, z powodu zabiegów marketingowych deweloperów, pojęcie „apartament" mocno się w Polsce zdewaluowało. – Decydują przede wszystkim kryteria lokalizacyjne i jakościowe, zarówno w odniesieniu do lokalu, jak i całego budynku. Cena pełni pomocniczą rolę – mówi Paweł Sztejter, wiceprezes REAS. Granicznym poziomem cenowym jest 17 tys. zł za mkw., przy czym nie wszystkie lokale, za które deweloperzy oczekują takich właśnie stawek, automatycznie kwalifikują się do segmentu apartamentów, tylko mieszkań o podwyższonym standardzie. REAS dzieli rynek topowych lokali na apartamenty (upper middle) i apartamenty luksusowe (high end).