Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Mieszkaniowe

To były dobre wakacje dla deweloperów

Ochnik Development realizuje warszawskš inwestycję Studio Centrum
Materiały Inwestora
Popyt na nowe mieszkania nie zmalał. Padały kolejne rekordy.

Jakie było zainteresowanie zakupem w porównaniu z ubiegłorocznym sezonem? Czy nabywcy korzystali z letnich promocji? Sondę prezentuje serwis nieruchomoœci Dompress.pl:

Mirosław Kujawski, członek zarzšdu LC Corp:

Wakacje nigdy nie były słabsze sprzedażowo. Wręcz przeciwnie, w okresie urlopowym zwyczajnie mamy więcej czasu, aby zajšć poszukiwaniem mieszkania. Jeœli spojrzymy na podsumowania kwartalne na rynku pierwotnym, można zauważyć trend, w którym sprzedaż w trzecim kwartale nieznacznie przewyższa wyniki uzyskane w drugim kwartale roku.

Nie zmienia to faktu, że największy popyt notowany jest w czwartym i pierwszym kwartale, czego można się spodziewać także w tym i przyszłym roku. Jest to spowodowane m.in. zmianš wysokoœci wkładu własnego, chęciš zainwestowania pieniędzy przed upływem okresu rozliczeniowego, obawami co do zmian polityki kredytowej. W tym roku, podobnie jak w zeszłym, spore znaczenie będzie miało uwolnienie ostatniej puli œrodków w ramach rzšdowego programu MdM.

Wioletta Kleniewska, dyrektor marketingu i sprzedaży w Polnord:

W pierwszym kwartale tego roku ustanowiliœmy swój historyczny rekord sprzedaży mieszkań, a przypomnijmy, że firma obchodzi właœnie 40-lecie istnienia. W drugim kwartale utrzymaliœmy sprzedaż na wysokich poziomach. Popyt nie zmalał w wakacje.

Zuzanna Kordzi, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic:

W okresie wakacji sprzedaż nie zwolniła tempa. Wręcz przeciwnie. W naszej gdańskiej inwestycji Wolne Miasto obserwujemy zainteresowanie, jakiego nie było jeszcze nigdy w historii firmy. Wydaje się, że każdy kolejny rekord jest tym ostatnim w cyklu, a okazuje się że bijemy kolejne rekordy sprzedaży.

Tomasz Sujak, członek zarzšdu Archicom:

To już trzeci rok, w którym obserwujemy wzmożony ruch klientów w trzecim kwartale roku. Nasza oferta obejmuje 1,5 tys. mieszkań. Decydujšc się na zakupy w sierpniu, klienci mogli liczyć na na sprzęt AGD w prezencie, indywidualny projekt wnętrza, system smart dom lub wakacje na Maderze. Częœć z naszych nieruchomoœci jest objęta promocjš „mieszkaj rok bez czynszu.

Na duże zainteresowanie zakupami w czasie wakacji wpływ miało również uruchomienie nowej transzy z programu "Mieszkanie dla Młodych". Klienci mogš również liczyć na promocje także po zakupie mieszkania. Oferujemy rabaty do 30 proc. na produkty i usługi zwišzane z urzšdzaniem i aranżacjš mieszkania oraz zniżki na kulturę, rekreację, rozrywkę w mieœcie.

Yael Rothschild, prokurent Mill-Yon Gdańsk:

W większoœci naszych inwestycji sprzedaż w czasie nie spada. Częœć klientów wykorzystuje urlop na poszukiwania mieszkań. Promocje dotyczš wybranych lokali w poszczególnych inwestycjach. W Aura Park w warszawskim Wilanowie to rodzinne miejsce parkingowe w cenie pojedynczego. W Aura Sky na Gocławiu oferujemy rabaty do 35 tys. zł.

Adrian Potoczek, dyrektor ds. sprzedaży w Wawel Service:

Porównujšc obecne i ubiegłoroczne wakacje można œmiało stwierdzić, że tegoroczny lipiec był zdecydowanie lepszy. Wszystko za sprawš uruchomienia dodatkowej puli w MdM. Na poczštku wakacji uruchomiliœmy akcję "Lato korzyœci". Na klientów czekały atrakcyjne promocje.

Mirosław Bednarek, prezes zarzšdu Matexi Polska:

Wakacje to dla wielu deweloperów sezon ogórkowy. U nas sprzedaż nie spadła. Oferujemy mieszkania w wieloetapowych osiedlach Kolska od Nowa i Apartamenty Marymont. W wakacje rozpoczęliœmy też sprzedaż w inwestycji Człuchowska Bemowo.

Ewelina Krosta, reprezentujšca WAN:

Już od kilku lat w sezonie wakacyjnym odnotowujemy największš sprzedaż, szczególnie w lipcu. Ten rok jak dotšd wypada najlepiej ze względu na dużš popularnoœć drugiego etapu inwestycji Apartamenty Wielicka. Promocję oferujemy w pierwszym, oddanym do użytkowania etapie projektu, w którym obniżyliœmy znaczšco ceny ostatnich mieszkań.

Eryk Nalberczyński, dyrektor ds. sprzedaży Lokum Deweloper:

W lecie popyt na mieszkania utrzymuje się na stabilnym poziomie. Wiele osób decyduje się na zakup inwestycyjny w zwišzku ze zbliżajšcym się rokiem akademickim. Niskie stopy procentowe skłaniajš inwestorów do przenoszenia oszczędnoœci z lokat bankowych na rynek mieszkaniowy. Sprzyja nam również dostępnoœć kredytów, a także w dalszym cišgu niezaspokojone potrzeby mieszkaniowe. Na wrocławskim osiedlu Lokum di Trevi oferujemy mieszkania trzypokojowe z gotowš łazienkš.

Mirosław Łoziński, prezes zarzšdu Waryński S.A. Grupa Holdingowa:

Sytuacja ekonomiczna sprzyja rozwojowi rynku nieruchomoœci. Sprzedaż jest stabilna, okres wakacyjny nie powoduje zmniejszenia popytu na dobrze zaprojektowane mieszkania.

Marcin Liberski, dyrektor marketingu i sprzedaży w Atlas Estates:

Właœnie ukończyliœmy inwestycję Apartamenty Krasińskiego II. Klienci chętnie kupujš gowe mieszkania,

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest:

Klienci często wykorzystujš urlop na poszukiwanie mieszkań, tym bardziej, że mogš skorzystać z promocji. W inwestycji Monte Verdi w warszawskiej dzielnicy Włochy oferujemy 50 proc. rabatu przy zakupie dwóch miejsc postojowych w garażu podziemnym. Specjalne promocje przygotowaliœmy też w inwestycji Krasińskiego 58 na Żoliborzu i Na Sokratesa na Bielanach.

Jerzy Kłeczek, specjalista ds. marketingu w Activ Investment:

Zdecydowanie nie odczuwamy spowolnienia sprzedaży i nie stosujemy żadnych letnich promocji.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL