Magdalena Kiljańczyk, prezes Kiljańczyk Development
Lato to szczególna pora roku na rynku. Klienci myślą raczej o urlopach i wypoczynku, a mieszkania czekają na jesień.
Deweloperzy starają się oczywiście przyciągnąć uwagę kupujących. Chętnie organizują spotkania w plenerze, połączone z rozrywką dla całej rodziny. Podczas dni otwartych można poznać poszczególne inwestycje od kuchni, zasięgnąć opinii, porad, a także wziąć udział w loteriach, konkursach, wspólnym gotowaniu, grach terenowych. Można też przyswoić parę reguł rządzących golfem.
Dzieci w tym czasie spędzają czas pod okiem animatorów kultury. Sporą popularnością wśród deweloperów cieszą się także wszelkie inicjatywy lokalne pod auspicjami poszczególnych dzielnic czy też stowarzyszeń. Odwiedzający deweloperów na stoiskach mają szansę wynegocjować albo wygrać spory rabat. Latem jesteśmy też częściej obecni w mediach społecznościowych. W tym czasie kampanie okazują się dużo bardziej efektywne niż w sezonie nieurlopowym.
Grzegorz Zagrabski, prezes Wawel Service
Lato w branży deweloperskiej nie musi oznaczać stagnacji. Klienci coraz częściej wykorzystują wolny wakacyjny czas na odwiedzanie biur sprzedaży. Sprzyja temu m.in. mniejszy ruch na drogach. Można zobaczyć więcej osiedli, lepiej poznać okolicę.
Dobra pogoda pozwala deweloperom organizować imprezy na świeżym powietrzu. To np. pikniki dla rodzin z dziećmi. Do lokali są dodawane vouchery pozwalające na opłacenie wakacji. Wprowadzane są także promocje nawiązujące do wakacyjnych wyjazdów, takie jak np. „First Minute" w naszej warszawskiej inwestycji Owsiana 9.