Zabierz klienta na spacer

Rynek jest zalany ofertami mieszkań i na sprzedaż, i na wynajem. Jak wyróżnić swoje ogłoszenie?

Aktualizacja: 19.03.2017 16:22 Publikacja: 19.03.2017 16:14

Zabierz klienta na spacer

Foto: Emmerson Realty

- Ofert na rynku nieruchomości jest coraz więcej, dlatego coraz trudniej jest wyeksponować ogłoszenia tak, aby przykuwały uwagę potencjalnych nabywców - przyznaje Jarosław Mikołaj Skoczeń, ekspert z Grupy Emmerson. - Z pomocą przychodzą nowe technologie, wirtualne spacery, filmy.

Aleksandra Kubicka z serwisu Otodom.pl zwraca uwagę, że klienci zaczynają poszukiwania mieszkań od portali ogłoszeniowych. - Pierwsze wrażenie budują dołączone do opisu zdjęcia. Nawet najbardziej kwiecisty opis nie będzie w stanie dokładnie oddać stanu lokalu, jego wykończenia i wyposażenia. Im lepszej jakości zdjęcia, tym więcej odsłon i więcej potencjalnych zainteresowanych - zauważa.

Dodaje, że zdjęcia - lepszej bądź gorszej jakości są zamieszczone praktycznie przy każdej ofercie. - Czasem to jednak za mało. Ostatnio coraz modniejsze jest nagrywanie filmów prezentujących nieruchomości, które pozwalają oglądającym poczuć się tak, jakby po tej nieruchomości się poruszali - opowiada Kubicka. - Na filmie pokazywane są poszczególne pomieszczenia, jedno po drugim. Film pozwala pokazać przestrzeń.

Jarosław Mikołaj Skoczeń dodaje, że filmy są stosunkowo nowym elementem prezentacji ofert na rynku nieruchomości. - Wśród ofert z największych miast takie ogłoszenia to wyjątki. Pod tym względem najlepiej wypada Kraków, gdzie ponad 1 proc. wszystkich ofert sprzedaży domu czy mieszkania ma film - wskazuje.

Według Agaty Polińskiej z serwisu Otodom.pl filmy i wirtualne spacery będą coraz częściej wykorzystywane w prezentacji ofert na rynku nieruchomości, szczególnie w segmencie luksusowym. - Wykorzystując nowoczesne sposoby prezentacji, można wyeksponować wszystkie rozwiązania, które wykorzystano przy aranżacji nieruchomości - mówi Polińska. - Z pewnością przyciągnie to uwagę najbardziej wymagających nabywców - przekonuje.

- Ofert na rynku nieruchomości jest coraz więcej, dlatego coraz trudniej jest wyeksponować ogłoszenia tak, aby przykuwały uwagę potencjalnych nabywców - przyznaje Jarosław Mikołaj Skoczeń, ekspert z Grupy Emmerson. - Z pomocą przychodzą nowe technologie, wirtualne spacery, filmy.

Aleksandra Kubicka z serwisu Otodom.pl zwraca uwagę, że klienci zaczynają poszukiwania mieszkań od portali ogłoszeniowych. - Pierwsze wrażenie budują dołączone do opisu zdjęcia. Nawet najbardziej kwiecisty opis nie będzie w stanie dokładnie oddać stanu lokalu, jego wykończenia i wyposażenia. Im lepszej jakości zdjęcia, tym więcej odsłon i więcej potencjalnych zainteresowanych - zauważa.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Nieruchomości
Rząd przyjął program tanich kredytów. Klienci już rezerwują odpowiednie mieszkania
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?
Nieruchomości
Wielki recykling budynków nabiera tempa. Troska o środowisko czy o portfel?
Nieruchomości
Opada gorączka, ale nie chęci
Nieruchomości
Klienci czekają w blokach startowych
Nieruchomości
Kredyty mieszkaniowe: światełko w tunelu