Spółka w 2017 r. zwiększyła sprzedaż mieszkań o 54 proc., do 1,43 tys. To znacznie lepiej od zapowiedzi - jeszcze pod koniec listopada menedżerowie oczekiwali, że sprzedaż wyniesie 1,3 tys. Echo przekazało klientom nieco ponad 1 tys. lokali, ponad dwa razy więcej niż rok wcześniej. Tu również wynik okazał się lepszy od planu, który zakładał wydanie 925 lokali. W listopadzie menedżerowie zapowiadali, że plan na 2018 r. to sprzedaż około 1,5 tys. i przekazanie 1 tys. mieszkań.

- Konsekwentnie realizujemy strategię rentownego wzrostu, a wyniki sprzedaży mieszkań pokazują efekty naszej mobilizacji. W 2018 r. zamierzamy dalej rosnąć w sektorze mieszkaniowym, dlatego stale uzupełniamy ofertę i rozpoczniemy budowę co najmniej 1,1 tys. mieszkań w siedmiu projektach w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu i Łodzi – mówi cytowany w komunikacie Nicklas Lindberg, prezes Echo Investment.

Echo jest nie tylko deweloperem mieszkaniowym, ale także komercyjnym. Poza przekazywaniem lokali wyniki są budowane przez zmianę wyceny inwestycji biurowych i handlowych wraz z zaawansowaniem budowy, a także przez zyski ze sprzedaży projektów komercyjnych. Firma sama zajmuje się generalnym wykonawstwem, a z racji skali prowadzonych budów nie obawia się presji kosztowej. Na początku grudnia analitycy DM mBanku zakwalifikowali Echo do grupy najciekawszych propozycji do portfela opartego na akcjach deweloperów.