Media

Holenderscy dziennikarze zauważyli paski TVP

Fotorzepa, Dominik Pisarek
Paski informacyjne TVP są coraz bardziej znane nie tylko w Polsce. Poświęcono im artykuł w portalu holenderskiej telewizji publicznej.

Jak informuje natemat.pl, w artykule przeczytać możemy między innymi, że "programy informacyjne TVP stały się dla polskiego rządu spotem reklamowym”. 

Holenderski portal nos.nl pisze także, że polski nadawca jest teraz kanałem propagandowym. Strona internetowa cytuje również kilka pasków: "Polityka polskiego rządu jest przykładem dla Europy", "Europa jest zazdrosna o wspaniałe wyniki gospodarcze Polski", "Polska jest wyspą wolności i tolerancji”.

Zdaniem portalu, paski pojawiają się w TVP, gdyż nadawca publiczny jest w rękach partii rządzącej. Jak czytamy, po wyborach zmienił się redaktor naczelny telewizji publicznej, a wielu krytycznych wobec władzy dziennikarzy, odeszło.

Portal nos.nl przytacza także wypowiedź Jacka Żakowskiego, którego zdaniem rząd wykorzystuje TVP, jako kanał propagandowy. – Nigdy nie było idealnie, bo nadawca nie był podobny do BBC. Ale teraz jest tak jak na Białorusi – cytują Żakowskiego. W artykule przeczytać możemy też słowa Krzysztofa Skowrońskiego, który ma odmienne zdanie. – Dla tych, którym nie podoba się dobra zmiana, jest to kanał propagandowy – mówił prezes Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich.

Źródło: natemat.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL