Większość respondentów (55 proc.) uznała, że w ciągu ostatniego półtora roku jakość programu „Wiadomości” TVP pogorszyła się. Co piąty ankietowany uznał, że pozostała bez zmian, a 14 proc. widzi zmiany na korzyść. Pozostałe 11 proc. nie umie jasno określić stanowiska w tej sprawie.

- Częściej za tym, że jakość programu „Wiadomości” się pogorszyła są mężczyźni (56 proc.), osoby o wykształceniu wyższym (62 proc.), o dochodach powyżej 5000 zł (66 proc.) oraz badani z największych miast, ponad 500 tysięcy mieszkańców (65 proc.). Odsetek osób o takiej opinii rośnie też wraz z wiekiem – w najmłodszej grupie to 43 proc., podczas gdy w najstarszej 63 proc. - zwraca uwagę Piotr Zimolzak z agencji badawczej SW Research. 
 
Prof. Stanisław Jędrzejewski, medioznawca, podkreśla, że nasz sondaż stanowi druzgocącą ocenę jakości głównego programu informacyjnego telewizji publicznej.

- Nie dziwi katastrofalny spadek oglądalności mierzony udziałem w rynku. W ciągu dwóch lat „Wiadomości” straciły blisko 900 tys. widzów. Z programu wiarygodnego i miarodajnego zrobiono karykaturę magazynu informacyjnego, gdzie miesza się informację z komentarzem, uprawia propagandę i manipulację – kwituje prof. Jędrzejewski.

Ubiegły rok TVP zamknęła prawie 177 mln zł straty i spadkiem przychodów o 6,8 proc., do 1,47 mld zł. To efekt spadku udziałów głównych kanałów TVP w rynku oglądalności.