Campbell Brown, była dziennikarka NBC i CNN, a od stycznia szefowa zespołu "News Partnership" w Facebooku, ogłosiła to we wtorek na Digital Publishing Innovation Summit w Nowym Jorku.

- Jesteśmy z kilkoma wydawcami na wczesnym etapie rozmów o tym, w jaki sposób lepiej wspierać modele subskrypcji na Facebooku. W ramach programu Facebook Journalism Project poświęcamy dużo czasu, by nawiązać ścisłą współpracę z naszymi partnerami i zrozumieć ich potrzeby - powiedziała Brown w oświadczeniu jej rzecznika dla portalu techcrunch.com.

Projekt jest w fazie rozwoju i może jeszcze ulec zmianie, jednak techcrunch.com jest zdania, że chodzi o współprace z kilkoma wydawcami, która ograniczałaby oglądanie ich treści do 10 artykułów miesięcznie. Po wykorzystaniu limitów, użytkownik będzie zachęcany do wykupienia subskrypcji, lub zalogowania się na już wcześniej opłacone konto. Źródło w Facebooku jest zdania, że liczba 10 artykułów ma być "sztywna" dla wszystkich, by zapewnić użytkownikom jasne i przejrzyste zasady korzystania.

Facebook ma pozwolić uczestnikom programu na utrzymanie pełnej kontroli nad tym, które treści będą blokowane paywallem, a które będą udostępniane za darmo. Pozwoli także na kontrolę danych osób, które wykupiły subskrypcję. Nie jest jednak jasne, w jaki sposób opłata będzie pobierana.

Zdaniem techcrunch.com rozwiązanie może zostać wprowadzone najwcześniej w październiku.