Producenci gier liczą na świąteczne żniwa

Szał zakupowy trwa już od kilku tygodni. Gracze polują na wyprzedaże i promocje, a studia deweloperskie liczą zyski.

Publikacja: 21.12.2017 21:00

Producenci gier liczą na świąteczne żniwa

Foto: Fotolia

Aż 116 mld dolarów wyniesie w tym roku wartość rynku gier na świecie – prognozuje firma Newzoo. To o ponad 7 mld dolarów więcej, niż szacowała jeszcze niedawno. Jak burza idą też polscy producenci, których liczbę ocenia się już na ponad 300. Zwiększają przychody i poszerzają oferty. Zarówno giganci, tacy jak CD Projekt czy Techland, jak i mniejsze studia liczą na udany czwarty kwartał. Co roku jest on w tej branży najlepszy, a w tym roku sezonowość może być widoczna jeszcze mocniej. Gry coraz chętniej kupowane są jako prezenty pod choinkę. Popytowi pomagają też dobre nastroje konsumenckie oraz rozwój nowych technologii, takich jak rzeczywistość wirtualna i rozszerzona.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji