Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Media i internet

Google wycofuje aplikację YouTube z urzšdzeń Amazona

Bloomberg
Google zapowiedziało wycofanie aplikacji YouTube z dwóch urzšdzeń Amazona i skrytykowało tę ostatniš firmę za ograniczanie sprzedaży konkurencyjnych produktów - podał Bloomberg. To częœć zaogniajšcego się sporu między firmami technologicznymi.

Google zablokowało dostęp do YouTube'a z oferowanego przez Amazona inteligentnego głoœnika z ekranem dotykowym Echo Show. Lider rynku wyszukiwarek zapowiedział również, że od 1 stycznia przestanie udostępniać YouTube użytkownikom Amazon Fire TV.

Firma przyznała w oœwiadczeniu, że jest to odpowiedŸ na brak wzajemnoœci i ograniczony dostęp do jej produktów za poœrednictwem giganta sprzedaży internetowej. Za poœrednictwem Amazon.com nie sš sprzedawane produkty Google takie jak odtwarzacz wideo Chromecast lub asystent głosowy Google Home. Amazon odmawia też użytkownikom Google Cast dostępu do własnej usługi Prime Video i wycofał ze swojej oferty częœć produktów Nesta - siostrzanej spółki Google.

Razem z produktami Google z platformy Amazona jeszcze w 2015 roku wycofany został również sprzęt Apple. Firma uzasadniła wówczas swojš decyzję chęciš ochrony konsumentów przed nieporozumieniem, do jakiego miałoby dochodzić ze względu na oczekiwanie dostępnoœci usług samego Amazona. W tym roku Apple i Amazon zawarły nowe porozumienie, w wyniku którego Prime Video stało się dostępne za poœrednictwem Apple TV.

Spółka-córka Alphabetu zapewniła, że liczy na szybkie rozwišzanie sporu. Amazon odniósł się do działań Google'a we własnym oœwiadczeniu, nazywajšc ograniczanie dostępu do aplikacji "rozczarowujšcym precedensem". Wskazał również, że do czasu wypracowania porozumienia między firmami klienci mogš oglšdać materiały z YouTube'a poprzez stronę internetowš.

Jeszcze we wrzeœniu Google pozbawiło aplikację YouTube na Amazon Echo Show dostępu do swojej platformy wideo. Wówczas miało to zwišzek z pominięciem częœci funkcjonalnoœci oficjalnej aplikacji, między innymi sugestii wideo oraz subskrypcji do kanałów. Amazon przywrócił dostęp do YT nowš wersjš aplikacji, jednak dodana w niej obsługa głosowa naruszała wyznaczone przez Google zasady użytkowania.

Google i Amazon rywalizujš na wielu polach, między innymi usług chmurowych, wyszukiwania internetowego oraz gadżetów sterowanych głosem, które należš zdaniem specjalistów do przyszłoœciowych trendów. Dotychczas Amazon Echo sprzedało się w większej liczbie egzemplarzy, niż Google Home - wynika z danych firmy eMarketer.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL