Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Media i internet

Amerykański fundusz dokupuje akcje Gremi Media

Fotorzepa/Marta Bogacz
Amerykański fundusz inwestycyjny North Base Media zwiększa zaangażowanie w notowanej na rynku NewConnect spółce Gremi Media SA (m.in. wydawca dzienników „Rzeczpospolita” i „Parkiet”). To prawdopodobnie nie ostatnie jego słowo. Po transakcji NBM ma już 5-proc. udział w kapitale akcyjnym.

Partnerami-założycielami amerykańskiego funduszu skupionego na inwestowaniu w spółki mediowo-technologiczne sš Marcus Brauchli – były wydawca „The Wall Street Journal" i „The Washington Post", oraz Sasa Vucinic, menedżer z wieloletnim doœwiadczeniem w firmach inwestycyjnych.

Czytaj Więcej

Amerykański fundusz NBS: „Gremi dobrze rokuje”

 

- W cišgu ostatniego roku dobrze poznaliœmy zespół zarzšdzajšcy Gremi Media i wierzymy w jego zdolnoœci do odnajdowania się w szybko zmieniajšcym się œwiecie biznesu mediowego - mówi Marcus Brauchli o powodach zwiększenia pakietu udziałów w Gremi.

Pytany o potencjalne dalsze plany zwiększania zaangażowania w spółkę, Brauchli odpowiada: „Na tę chwilę dobrze czujemy się na obecnej pozycji: chętnie posłużymy radš, wsparciem i kontaktami, które mogš przysłużyć się Gremi". Jego zdaniem Gremi to „unikalna kombinacja tradycyjnych i innowacyjnych aktywów mediowych, co w połšczeniu z jej zaangażowaniem w jakoœciowe dziennikarstwo dobrze wróży firmie w przyszłoœci".

North Base Media specjalizuje się w inwestycjach na całym œwiecie w biznesy mediowe produkujšce m.in. wysokiej jakoœci treœci newsowe czy ekonomiczne. W jego technologicznym portfelu sš m.in. takie marki jak Piano (platforma biznesowa ułatwiajšca wydawcom internetowym zarabianie na dostępach do treœci w sieci) czy Cielo24 (platforma umożliwiajšca opisywanie i klasyfikowanie internetowego wideo dzięki opatrywaniu go warstwš słownš i segregowaniu po opisach). Miesięcznie spółki mediowo-technologiczne, w których ma udziały NBM, docierajš na œwiecie do ponad 110 milionów cyfrowych użytkowników (w tym mobilnych), angażujš odbiorców w 1,5 mld aktywnoœci w mediach społecznoœciowych, przetwarzajš ponad 15 mld stron analiz danych, generujš ponad 1 mld odsłon wideo i umożliwiajš operatorom telekomunikacyjnym udostępnianie 1 mld ludzi darmowych danych.

Kontrolny pakiet udziałów w Gremi Media ma obecnie KCI, spółka Grzegorza Hajdarowicza, który jest także szefem rady nadzorczej w Gremi Media. 15,5 proc. udziałów po debiucie giełdowym GM mieli pozostali prywatni inwestorzy, w tym Grupa Ruch, która objęła 5-proc. udział (z drugiej strony KCI objęło 5 proc. papierów podmiotu kontrolujšcego Ruch).

- Zależy nam na dedykowanych akcjonariuszach, którzy zwišżš się ze spółkš na dłużej, a Gremi Media będzie mogła osišgnšć dodatkowy efekt ze współpracy – zapowiadał przed debiutem Gremi Media na NewConnect Grzegorz Hajdarowicz. Docelowo udział mniejszoœciowych inwestorów w Gremi Media ma wzrosnšć do 40 proc.

– Gremi Media nie będzie spółkš ultrapłynnš, na której kursie będzie sobie można pograć. Moje rozumienie giełdy jest takie, że to platforma dla podmiotów szukajšcych długoterminowego wsparcia inwestorów. Takich inwestorów, którzy wnoszš wartoœć dodanš – mówił Hajdarowicz. Na takiego inwestora zapowiada się North Base Media, z którym rozmowy właœciciele Gremi prowadzili od roku.

Wydawcy bardziej cyfrowi

Gremi Media jest notowana na NewConnect od 8 listopada tego roku. W przeprowadzonej latem prywatnej ofercie spółka została wyceniona na nieco ponad ćwierć miliarda złotych (jedna jej akcja – na 147 zł). Oprócz skupionych na tematyce biznesowej i prawnej dwóch gazet codziennych – „Rzeczpospolitej" i giełdowego „Parkietu" – spółka ma m.in. udziały w największym cyfrowym kiosku z prasš – e-Kiosku. Oprócz papierowych edycji dwóch dzienników Gremi Media wydaje także ich cyfrowe wersje, ma portale rp.pl i parkiet.com oraz własne internetowe kanały wideo, w których komentowane sš bieżšce wydarzenia polityczne i gospodarcze.

- To szerszy trend w branży wydawniczej. Wydawcy powinni stawiać na ich dywersyfikację, przy czym nie chodzi tu tylko o produkowanie cyfrowych tekstów, ale także fotograficznych czy wideo – mówił przy okazji debiutu Gremi Michał Kreczmar, dyrektor ds. cyfrowej transformacji w PwC Polska. I dodawał: - Gazeta nie musi być już dzisiaj zwišzana z drukarniš, to może być producent nowoczesnych technologii, tych samych, jakimi posługujš się dziœ WP czy Onet, czyli tzw. DMP – „data management platform" – może sprzedawać dane, jakie posiada na temat czytelników i ich zwyczajów i sama umiejętnie z nich korzystać".

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL