Praca nad zbiorem zasad, które mają pozwolić branży reklamowej wyeliminować najpowszechniejsze błędy popełniane w przetargach przeprowadzanych na prowadzenie działań marketingowych i reklamowych dla firm, trwała dwa lata. Po 40 spotkaniach, w których wzięło udział 220 osób, dokument został wreszcie podpisany, m.in. przez Stowarzyszenie Agencji Marketingowych SAR zrzeszające agencje reklamowe i mediowe oraz Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów reprezentujące reklamodawców. Co zmieni? – Praktyką najbardziej utrudniającą branży życie podczas przetargów jest to, że firmy proszą agencje startujące w przetargach, by od razu opowiadały im o szczegółach planowanych działań marketingowo-reklamowych. W ten sposób agencje zostają obciążone zadaniami często niemożliwymi wręcz do przeprowadzenia – mówi Mariusz Gerałtowski, prezes PSML. Problem rozwiązałby przetarg organizowany stopniowo, w którym szczegółowe propozycje działań przedstawiałyby już tylko agencje, które trafiły na tzw. krótką listę. – Stworzona „instrukcja obsługi" przetargów jest bazą, która ma pomóc budować standardy przetargowe. Efektem ich stworzenia będzie nie tylko obniżenie kosztów ich przeprowadzania, ale także prowadzenie skuteczniejszych działań – przekonuje.