Gremi Media wchodzi na giełdę

Wydawca „Rzeczpospolitej" i „Parkietu" przyspiesza ekspansję.

Publikacja: 07.11.2017 21:50

Gremi Media wchodzi na giełdę

Foto: Fotorzepa/Grzegorz Psujek

Debiut Gremi Media na NewConnect to zwieńczenie sześciu lat budowy grupy mediowej przez krakowskiego przedsiębiorcę Grzegorza Hajdarowicza, a zarazem trampolina do dalszego rozwoju. Wartość spółki budowana jest wokół „Rzeczpospolitej" i „Parkietu", tytułów koncentrujących się na biznesie, finansach i prawie, skierowanych do profesjonalnych odbiorców.

Motorem napędowym jest zaś szybko rosnący segment cyfrowy.

– Wydawcy powinni stawiać na dywersyfikację, przy czym chodzi nie tylko o produkowanie cyfrowych tekstów, ale także treści fotograficznych czy wideo – wskazuje Michał Kreczmar, dyrektor ds. cyfrowej transformacji w PwC Polska.

Gremi Media sukcesywnie podąża tą ścieżką. Segment cyfrowy przynosi spółce już jedną trzecią przychodów. Wzrost przychodów wobec zeszłego roku wynosi tu niemal 40 proc.

„Rzeczpospolita" już dziś jest liderem gazetowych e-wydań, a „Parkiet" odznacza się najwyższym na rynku udziałem e-wydań w sprzedaży ogółem. Dynamicznie rozwija się także telewizja internetowa na portalach rp.pl i parkiet.com.

– Druga dekada tego stulecia to dla prasy okres najpoważniejszego w historii testu weryfikującego wydawców pod kątem umiejętności przystosowania się do nowych realiów. Stawiamy na cyfryzację, z producenta treści stajemy się wszechstronnym dostawcą usług i produktów – mówi Dariusz Bąk, prezes Gremi Media.

Spółka obecnie wyceniana jest na ćwierć miliarda złotych. Grzegorz Hajdarowicz wierzy, że jej wartość szybko się podwoi. W Stanach Zjednoczonych wydawcy korzystają z hossy na giełdach. Wartość właściciela tytułu „The New York Times" w ciągu ostatnich 12 miesięcy wzrosła o 56 proc., a „Chicago Tribune" i „Los Angeles Times" o około 45 proc.

Debiut Gremi Media na NewConnect to zwieńczenie sześciu lat budowy grupy mediowej przez krakowskiego przedsiębiorcę Grzegorza Hajdarowicza, a zarazem trampolina do dalszego rozwoju. Wartość spółki budowana jest wokół „Rzeczpospolitej" i „Parkietu", tytułów koncentrujących się na biznesie, finansach i prawie, skierowanych do profesjonalnych odbiorców.

Motorem napędowym jest zaś szybko rosnący segment cyfrowy.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji