Debiut Gremi Media na NewConnect to zwieńczenie sześciu lat budowy grupy mediowej przez krakowskiego przedsiębiorcę Grzegorza Hajdarowicza, a zarazem trampolina do dalszego rozwoju. Wartość spółki budowana jest wokół „Rzeczpospolitej" i „Parkietu", tytułów koncentrujących się na biznesie, finansach i prawie, skierowanych do profesjonalnych odbiorców.
Motorem napędowym jest zaś szybko rosnący segment cyfrowy.
– Wydawcy powinni stawiać na dywersyfikację, przy czym chodzi nie tylko o produkowanie cyfrowych tekstów, ale także treści fotograficznych czy wideo – wskazuje Michał Kreczmar, dyrektor ds. cyfrowej transformacji w PwC Polska.
Gremi Media sukcesywnie podąża tą ścieżką. Segment cyfrowy przynosi spółce już jedną trzecią przychodów. Wzrost przychodów wobec zeszłego roku wynosi tu niemal 40 proc.
„Rzeczpospolita" już dziś jest liderem gazetowych e-wydań, a „Parkiet" odznacza się najwyższym na rynku udziałem e-wydań w sprzedaży ogółem. Dynamicznie rozwija się także telewizja internetowa na portalach rp.pl i parkiet.com.