Przejęcie Allegro za ponad 3,2 mld dol. ogłoszono 14 października, strony transakcji czekają na zgodę władz antymonopolowych. Od grupy Naspers serwis kupiły fundusze Cinven, Permira i Mid Europa. W branży wysoką wycenę Allegro przyjęto z pewnym zaskoczeniem, dlatego teraz wysokie są oczekiwania wobec strategii nowych właścicieli.
Ważny segment mobilny
– Nie planujemy rewolucji w Allegro, to dobry biznes rosnący co roku w dwucyfrowym tempie, dlatego nie ma powodów do gwałtownych zmian – mówi Thomas Railhac, główny partner Cinven.
Oferta będzie rozbudowana o nowe segmenty. – Obecnie to ok. 50 mln produktów, żaden konkurent na polskim rynku nie jest w stanie zaproponować podobnego wyniku. To nasza siła, choć widzimy pole do dalszego rozwoju. Największy potencjał widać w segmencie usług, dzisiaj w zasadzie nieoferowanych w serwisie. Widać go w sprzedaży wszelkich biletów czy usług mobilnych, np. aplikacji – dodaje Paweł Padusiński, partner w Mid Europa Partners.
– Dalej będziemy ściśle współpracować z PayU, ale widzimy znacznie więcej możliwości, np. w ofercie finansowej. Myślimy o sprzedaży takich usług zarówno konsumentom, jak i firmom, które sprzedają przez Allegro. Opcji jest wiele – kapitał obrotowy, kredyty itp. – dodaje.
Oznaczałoby to wejście na duży rynek, obecnie zdominowany raczej przez tradycyjnych sprzedawców. Firma zapowiada też dalszy rozwój oraz utrzymanie dwucyfrowej dynamiki wzrostu. – Allegro jest liderem rynku i chcemy utrzymać tę pozycję m.in. przez ekspansję segmentu mobilnego – mówi Railhac.