Częściej niż ogół internautów korzystamy za to z Facebooka – wynika z raportu Wave9, autorstwa agencji mediowej UM. W Polsce z Facebooka przynajmniej raz dziennie korzysta 59,6 proc. internautów, podczas gdy na świecie jest to 45,7 proc. Spore rozbieżności ze światowymi trendami widać też w korzystaniu z WhatsAppa i Instagrama (patrz: wykres).
– Tegoroczna edycja raportu pełna jest niespodzianek. Okazuje się, że na tle świata polscy internauci korzystają z sieci w zdecydowanie bardziej tradycyjny sposób, wolniej przyswajają nowinki, a niektóre trendy zdają się pomijać w ogóle – mówi Marcin Dec, prezes grupy IPG Mediabrands, w skład której wchodzi UM.
Odstajemy od światowych trendów, także gdy chodzi o korzystanie z serwisów subskrypcyjnych w sieci w rodzaju Netflixa, Showmaxa czy Amazon Prime Video.
– W Polsce korzystanie z serwisów, które umożliwiają subskrypcję wideo, deklaruje zaledwie 6 proc. respondentów – to blisko 3,5 razy mniej, niż wskazują respondenci globalnie. Z samego Netflixa korzystanie w Polsce deklaruje niespełna 2,6 proc. respondentów przy 9,8 proc. w skali świata – podają autorzy raportu.
Małe zainteresowanie serwisami subskrypcyjnymi także dziwi ekspertów. – To duże zaskoczenie, gdyż zarówno ekonomia subskrypcji, jak i przechodzenie na tzw. narrowcasting (czuli nadawanie wideo w trybie, w którym można sobie wybrać czas i miejsce jego oglądania –red.) to dzisiaj jedne z najsilniejszych trendów w obszarze komunikacji i internetu – uważa Marcin Dec.