Adblocki zabierają z rynku już 1,5 mld zł

aktualizacja: 12.09.2017, 17:59
Foto: Bloomberg

Rynkowa wartość internetowych odsłon zablokowanych przez oprogramowanie używane przez internautów tyko w Polsce może wynosić już 409 mln dol., czyli ponad 1,5 mld zł - szacuje OnAudience.com.

To oznacza, że wartość strat, jakie powodują w działalności internetowych wydawców adblocki zwiekszyła się - rok wcześniej analogiczne szacunki mówiły jeszcze o niecałym 1,1 mld zł.

Na całym świecie analogiczna wartość zablokowanych odsłon zablokowanych przez adblocki sięgnie według tej firmy w tym roku 42 mld dol. (przy 28 mld dol. rok wcześniej), podczas gdy wartość całego rynku reklamy display szacowana jest na 100 mld dolarów. Jak wynika z raportu OnAudience w Polsce aż 46 proc. wszystkich odsłon stron internetowych jest wykonywanych z komputerów, na których jest zainstalowane oprogramowanie blokujące wyświetlanie reklam w sieci. To w porównaniu z ubiegłym rokiem wzrost o 8 pkt proc. na drugim miejscu uplasowała się Grecja z wynikiem 44 proc., a na kolejnych: Norwegia (42 proc.), Niemcy (41 proc.) i Dania (40 proc.).

Komentarz dnia
Żródło: rp.pl

Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.

POLECAMY

KOMENTARZE