Snapchat w przyszłym roku odnotuje już bliskie miliardowi dolarów przychody z reklam

Platforma społecznościowa tak chętnie używana przez młodych internautów w przyszłym roku odnotuje już bliskie miliardowi dolarów przychody z reklam.

Aktualizacja: 07.09.2016 07:07 Publikacja: 06.09.2016 19:57

Snapchat w przyszłym roku odnotuje już bliskie miliardowi dolarów przychody z reklam

Foto: 123RF

Już w tym roku będą one sześciokrotnie wyższe niż w ubiegłym i sięgną 367 mln dol., a za dwa lata wzrosną aż do 1,76 mld dol. – prognozuje amerykański eMarketer. To oznacza, że firma Evana Spiegla pokona wreszcie jedno z  największych wyzwań i zacznie zwiększać dotychczas niskie wpływy, które zagrażały jej rozwojowi, pomimo że już na koniec ubiegłego roku z platformy korzystało każdego dnia aż 110 mln młodych internautów. Obecnie według szacunków amerykańskich mediów ze Snapchata globalnie korzysta każdego dnia więcej osób niż z Twittera. Jeszcze do niedawna jedynymi źródłami wpływów Snapchata, i  to wyłącznie w  Stanach Zjednoczonych, była tzw. sekcja Discover, czyli kanały profesjonalnych mediów, które powykupywały sobie takie potęgi, jak CNN, BuzzFeed, Cosmopolitan, magazyn „People", Food Network czy MTV. Bardziej klasycznych form reklam Snapchat wystrzegał się, być może nauczony złymi pierwszymi doświadczeniami na tym polu. Kiedy jesienią 2014 r. Universal Pictures wykupił na platformie wideotrailer horroru „Going with Ouija", kierowanego do młodego widza (jego ikonka pojawiała się użytkownikom pomiędzy kontaktami prywatnymi), amerykańskie nastolatki przyjęły to z niechę- cią.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji
Media
Właściciel TVN dzieli się na dwie części. Co z polską telewizją?
Media
„Życie Warszawy” powraca! Nowy serwis informacyjny dla mieszkańców stolicy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Media
Dzieci w szponach reklamy. Zobacz, co warto wiedzieć