Miedzy kwietniem i czerwcem na rynek w tym regionie trafiło 7 mln tabletów z doczepianymi klawiaturami i 7 mln tradycyjnych, czyli już tylko symbolicznie (o 0,5 proc.) mniej niż rok wcześniej. Analitycy mówią o ozdrowieniu rynku. – Nowe produkty Apple'a i poprawa sytuacji makroekonomicznej w kilku krajach to główne powody takiej sytuacji i kluczowe czynniki, które doprowadzą do stabilizacji w segmencie tabletów konsumenckich – komentują specjaliści z IDC. Tablety z klawiaturami sprzedawały się o 1 proc. lepiej niż rok wcześniej (m.in. dzięki rosnącemu zainteresowaniu nimi przedsiębiorstw), pozostałe zaliczyły jeszcze 1-proc. spadek. Najwięcej tabletów sprzedał Apple – 1,9 mln, kolejny był Samsung – 1,65 mln, a następne Lenovo z 628 tys. sztuk. Wszyscy ci producenci odnotowali wzrost sprzedaży.

Globalna sprzedaż tabletów z wyższej półki, w tym z klawiaturami, ma według Gartnera wynieść w tym roku 59 mln (przy 50 mln w ub. r. ), a pozostałych urządzeń tego typu – 160 mln (przy 169 mln rok wcześniej).