Spotify ma już ponad 60 mln płacących abonent

Lider na rynku usług streamingowych Spotify poinformował, że ma już ponad 60 mln płacących abonentów na całym świecie.

Aktualizacja: 01.08.2017 14:13 Publikacja: 01.08.2017 13:20

Spotify ma już ponad 60 mln płacących abonent

Foto: Bloomberg

Szwedzki Spotify w ostatnich pięciu miesiącach zyskał 10 mln nowych abonentów. W sumie z usług firmy korzysta 140 mln osób - poinformowano w specjalnym komunikacie. Większości z nich nie płaci za możliwość słuchania muzyki i korzysta z usługi przerywanej reklamami.

Za dostęp do Spotify Premium - usługi bez reklam - trzeba zapłacić 19,99 złotych miesięcznie. Jest tez opcja rodzinna za 29,99 może korzystać z serwisu 6 osób. Każdy z nich używa własnego konta, otrzymuje indywidualnie dopasowane rekomendacje.

Ze Spotify można korzystać na niemal każdej platformie i niemal każdym urządzeniu.

Spotify, który powstał w 2006 roku, to światowy lider usług streamingowych. W lutym tego roku firma zapowiedziała stworzenie nowych miejsc pracy w Nowym Yorku.

Największym konkurentem szwedów jest Apple Music z 27 mln klientów. Apple Music rozpoczęło działalność w 2015 roku. na trzecim miejscu jest francuski Deezer z niemal 7 mln abonentów.

Spotify chce też wejść na nowojorską giełdę - pod koniec tego, lub na początku przyszłego roku.

W 2016 r. firma wypracowała ok. 2,9 mld euro przychodu, co oznacza 51-proc. wzrost w porównaniu do 2015 r.

Szwedzki Spotify w ostatnich pięciu miesiącach zyskał 10 mln nowych abonentów. W sumie z usług firmy korzysta 140 mln osób - poinformowano w specjalnym komunikacie. Większości z nich nie płaci za możliwość słuchania muzyki i korzysta z usługi przerywanej reklamami.

Za dostęp do Spotify Premium - usługi bez reklam - trzeba zapłacić 19,99 złotych miesięcznie. Jest tez opcja rodzinna za 29,99 może korzystać z serwisu 6 osób. Każdy z nich używa własnego konta, otrzymuje indywidualnie dopasowane rekomendacje.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji