Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Media i internet

Fake newsy i Trump pomagajš gazetom

Donald Trump z żonš Melaniš w ogrodach Białego Domu tuż przed odlotem do Polski
AFP
Od wyborów w USA roœnie liczba subskrypcji prestiżowych tytułów.

Od czasu ubiegłorocznej kampanii prezydenckiej w Stanach Zjednoczonych, zakończonej zwycięstwem przebywajšcego z wizytš w Warszawie Donalda Trumpa, eksperci mówiš o tzw. efekcie Trumpa („Trump bump"). Ma on zwišzek z przybierajšcym na sile zjawiskiem rozpowszechnianych w internecie kłamstw, czyli tzw. fake newsów.

Czytaj także: Wybór Trumpa wzmocnił w USA prestiżowe gazety

Już 16 proc. Amerykanów wsparło ulubione media, przelewajšc im pienišdze albo płacšc w jakiejœ formie za newsy w sieci. To wzrost o 7 pkt proc. w porównaniu z poprzednim rokiem – wynika z Digital News Report przygotowywanego co roku przez Reuters Institute for the Study of Journalism. Zyskujš przede wszystkim prestiżowe media. W cišgu szeœciu miesięcy od wyborów w USA „The New York Times" zdobył 500 tys. cyfrowych subskrybentów, a „The Wall Street Journal" – ok. 200 tys.

Jak mówi „Rz" Maciej Hoffman, dyrektor generalny Izby Wydawców Prasy, fake newsy, jakie zalały internet, odrzucajš czytelników i także w Polsce roœnie liczba e-subskrypcji gazet.

ródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL