Deszcz nagród dla „Nieustraszonej dziewczynki”

Wykonany z brązu posąg dziewczynki patrzącej w oczy byka na Wall Street, zdobył jedną z najważniejszych nagród na tegorocznym festiwalu reklamowym w Cannes.

Publikacja: 25.06.2017 13:14

Deszcz nagród dla „Nieustraszonej dziewczynki”

Foto: Fotolia

Posąg, który stanął na Wall Street  w Międzynarodowy Dzień Kobiet na zlecenie firmy State Street Global Advisors, zdobył aż cztery grand prix (w tym to najważniejsze, czyli Tytanowe Lwy, przyznawane kampaniom przełamującym dotychczasowe standardy reklamowe), dziesięć złotych statuetek, trzy srebrne i jedną brązową.

Rzeźba autorstwa Kristen Visbal promuje przygotowywany przez State Street Global Advisors indeks, na którym znajdują się firmy o najwyższym udziale kobiet wśród kadry zarządzającej. Postawiony tam, gdzie, jak podają autorzy kampanii (nowojorska agencja reklamowa McCann) „nie da się go nie zauważyć", wzbudzał wielkie emocje i kontrowersje. Pomysłodawcom zarzucano, że niepotrzebnie wykorzystuje feministyczne idee do celów marketingowych, zbulwersował też autora monumentu byka z Wall Street, który uznał, że dostawiając nieustraszona dziewczynkę, zmieniono wymowę jego artystycznej pracy. – Nieustraszona dziewczynka przyciągnęła uwagę całego świata i nadal będzie przyciągać. Prostota jej symboliki powoduje, że to projekt znajdujący się ponad geograficznymi, kulturowymi i językowymi granicami. W tej małej dziewczynce pięknie uchwycona została droga, jaka doprowadziła kobiety do wzmocnienia ich pozycji.  Ucieleśnia też ambicje i nadzieje każdej małej dziewczynki na świecie – komentowała pierwsze nagrody dla tej pracy Wendy Clark, prezes agencji DDB w Ameryce Północnej, szefowa jury w kategorii Glass Lions, w której nagradzane są działania zwracające uwagę na problemy nierówności płciowej. Nieustraszona dziewczynka dostała w tej kategorii grand prix.

Drugą kampanią, która zebrała najwyższe laury, jest koordynowana przez agencję 180 L.A. akcja Boost Your Voice. Nagrodzono ją w Cannes grand prix za kampanię zintegrowaną, dostała też tytanowe lwy (ex aequo z Nieustraszoną dziewczynką, która dodatkowo otrzymała tytanowe grand prix). W czasie wyborów prezydenckich operator komórkowy Boost Mobile zamienił sieci swoich sklepów w punkty wyborcze, pomagając w ten sposób rozwiązać problem mniejszości narodowych i biedniejszych wyborców w USA, którzy zamieszkują tereny, gdzie zazwyczaj trzeba godzinami  czekać w kolejce, by zagłosować.

Nagrody dla Polaków

Polskie agencje także wrócą z Cannes z nagrodami, choć bez żadnego złota ani grand prix. Srebrnym lwem za kampanię „Inteligentny dzwonek" zrealizowaną dla Axa Polska dostała w kategorii Lions Health agencja FCB Warsaw. Ta sama praca dostała też brązowego lwa za kampanię radiową. Wymyślony przez ubezpieczyciela Axa Polska dzwonek dla rowerzystów za pośrednictwem fal radiowych nawiązuje kontakt z systemami audio samochodów, dzięki czemu kierowcy słyszą dzwonek roweru w środku aut. Dzwonek ma poprawiać bezpieczeństwo rowerzystów na drogach.

Brązową statuetkę w kategorii rozrywka  dostała polska agencja Bardzo za wzruszającą reklamę „Angielski dla początkujących" zrealizowaną dla Allegro. W reklamowym spocie starszy człowiek zamawia sobie zestaw do nauki języka angielskiego, by w czasie świąt Bożego narodzenia móc porozmawiać ze swoją małą nie mówiącą po polsku wnuczką.

Brązowego lwa za działania PR przywiezie z Cannes także kampania społeczna „Godzina jazdy na wózku" zrealizowana  dla Akademii Auto Świat przez Papaya Films i agencję Sztengreber. Zamiast uczyć się prowadzić samochód kursanci uczą się poruszać na wózkach inwalidzkich. Kampania ma uczulać ludzi na bezpieczne zachowania za kierownicą.

Międzynarodowy Festiwal Reklamowy w Cannes to największe na świecie wydarzenie tego typu, w którym nagradzane są najlepsze i najbardziej innowacyjne kampanie z całego świata. W tym roku, w czasie 64 edycji, zgłoszono do niego aż 41,2 tys. prac, które jurorzy oceniali w 24 kategoriach. Festiwal trwał tydzień, zakończył się w sobotnią noc.

Posąg, który stanął na Wall Street  w Międzynarodowy Dzień Kobiet na zlecenie firmy State Street Global Advisors, zdobył aż cztery grand prix (w tym to najważniejsze, czyli Tytanowe Lwy, przyznawane kampaniom przełamującym dotychczasowe standardy reklamowe), dziesięć złotych statuetek, trzy srebrne i jedną brązową.

Rzeźba autorstwa Kristen Visbal promuje przygotowywany przez State Street Global Advisors indeks, na którym znajdują się firmy o najwyższym udziale kobiet wśród kadry zarządzającej. Postawiony tam, gdzie, jak podają autorzy kampanii (nowojorska agencja reklamowa McCann) „nie da się go nie zauważyć", wzbudzał wielkie emocje i kontrowersje. Pomysłodawcom zarzucano, że niepotrzebnie wykorzystuje feministyczne idee do celów marketingowych, zbulwersował też autora monumentu byka z Wall Street, który uznał, że dostawiając nieustraszona dziewczynkę, zmieniono wymowę jego artystycznej pracy. – Nieustraszona dziewczynka przyciągnęła uwagę całego świata i nadal będzie przyciągać. Prostota jej symboliki powoduje, że to projekt znajdujący się ponad geograficznymi, kulturowymi i językowymi granicami. W tej małej dziewczynce pięknie uchwycona została droga, jaka doprowadziła kobiety do wzmocnienia ich pozycji.  Ucieleśnia też ambicje i nadzieje każdej małej dziewczynki na świecie – komentowała pierwsze nagrody dla tej pracy Wendy Clark, prezes agencji DDB w Ameryce Północnej, szefowa jury w kategorii Glass Lions, w której nagradzane są działania zwracające uwagę na problemy nierówności płciowej. Nieustraszona dziewczynka dostała w tej kategorii grand prix.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji