Magazyn będzie miesięcznikiem i trafi na rynek wiosną przyszłego roku jako 23. lokalna edycja „Vogue" na świecie. – Polska to świetnie rozwijający się rynek wschodniej Europy, na którym rośnie apetyt na dobra luksusowe. To środowisko sprzyjające „Vogue" – skomentował Jonathan Newhouse, szef Conde Nast International.
Także eksperci z domów mediowych przyznają, że pomimo spadków nakładów na reklamę w magazynach, pismo z wysokiej półki ma na rynku szansę. – Ogólna tendencja spadku sprzedaży magazynów nie do końca znajduje przełożenie na odbiorców tytułów ekskluzywnych, wśród których czytelnictwo prasy jest na wyższym poziomie – mówiła „Rz" Alicja Włodarczyk, menedżer ds. komunikacji w agencji mediowej Starcom.
Za konkurencję polskiego „Vogue" branża uważa przede wszystkim ukazujący się na naszym rynku od czterech lat „Harper's Bazaar", którego sprzedaż wynosi obecnie ok. 30 tys. egz.
Polski rynek dóbr luksusowych jednak rośnie, a obecnie jego wartość sięga 14 mld zł. Odpowiadają za to takie sektory, jak motoryzacja, ale także odzież, akcesoria i biżuteria. Zdaniem Alicji Włodarczyk luksusowe marki nie zbagatelizują startu „Vogue", bo na polskim rynku nie mają obecnie szerokiego wyboru mediów do reklamowania się.
Rz: Dlaczego akurat teraz zapadła decyzja o wydawaniu tytułu w Polsce: co takiego zmieniło się na polskim rynku prasowym?