Agora kończy z telewizją. Sprzedała Stopklatkę

Agora sprzedała spółce Kino Polska TV wszystkie posiadane akcje w Stopklatce

Aktualizacja: 14.06.2018 14:18 Publikacja: 14.06.2018 13:07

Agora kończy z telewizją. Sprzedała Stopklatkę

Foto: Fotorzepa, Dariusz Majgier

"W wyniku transakcji w dniu dzisiejszym Agora zbędzie wszystkie posiadane akcje w Stopklatce (tj. 4 596 203 akcji zwykłych, stanowiących 41,14% kapitału zakładowego Stopklatki). Cena za jedną akcję wynosi 7 zł, a wartość transakcji to około 32 mln zł" - napisano w komunikacie.

Agora była akcjonariuszem Stopklatki od marca 2014 roku (do Kino Polska TV dotychczas należało 41,5 proc.).

Agora podała w czwartkowym komunikacie, że transakcja będzie mieć pozytywny wpływ na wynik netto grupy w drugim kwartale 2018 r. Spółka szacuje, że wpływ ten może wynieść odpowiednio 22,6 mln zł i 17,4 mln zł w przypadku grupy Agora i Agora S.A.

Agora jest większościowym właścicielem sieci kin Helios, firmy Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz wydawcą "Gazety Wyborczej" i innych czasopism. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego newsowego Radia Tok FM.

Agora ma zamiar otworzy sieć lokali z kuchnią meksykańską Papa Diego. Foodio Concepts, spółka z grupy Helios należącej do Agory, zapowiedziała, że pierwszy lokal zacznie działać już latem tego roku.

Kino Polska TV S.A. to grupa medialna, której głównymi gałęziami biznesowymi są emisja i produkcja kanałów telewizyjnych, dystrybucja, działalność wydawnicza, produkcja filmowa, rekonstrukcja i archiwizacja dzieł polskiej kinematografii oraz internet.

Akcje spółki są notowane na GPW od 2011 r.

"W wyniku transakcji w dniu dzisiejszym Agora zbędzie wszystkie posiadane akcje w Stopklatce (tj. 4 596 203 akcji zwykłych, stanowiących 41,14% kapitału zakładowego Stopklatki). Cena za jedną akcję wynosi 7 zł, a wartość transakcji to około 32 mln zł" - napisano w komunikacie.

Agora była akcjonariuszem Stopklatki od marca 2014 roku (do Kino Polska TV dotychczas należało 41,5 proc.).

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji