Cyfrowe treści znajdują coraz więcej nabywców

Przychody e-Kiosku, do którego należą internetowe platformy sprzedające e-wydania gazet i e-książki, wzrosły w 2015 r. aż o 43 proc. I mają rosnąć dalej.

Publikacja: 18.04.2016 21:00

Cyfrowe treści znajdują coraz więcej nabywców

Foto: Fotorzepa/ Andrzej Bogacz

Jak tłumaczy spółka, do której należą platformy sprzedające cyfrowe treści e-kiosk.pl, egazety.pl i Nexto.pl, to wynik stałego poszerzania asortymentu oferowanych przez nią produktów oraz zwiększania udziału w sprzedaży produktów wysokomarżowych oraz rozwijania kanałów dystrybucji.

– W prasie wzrost sprzedaży egzemplarzowej e-wydań samych tylko dzienników w ubiegłym roku wyniósł blisko 14 proc. i był kolejnym rokiem dwucyfrowego wzrostu. Ponieważ w tym samym okresie sprzedaż dzienników w wersji papierowej w Polsce spadła kolejny rok z rzędu, wersje cyfrowe wydają się jedynym rozwijającym się kanałem sprzedaży treści w formie zamkniętych wydań – mówi Marcin Kowalczyk, wiceprezes e-Kiosku. Jak dodaje, w ubiegłym roku elektronicznych wydań samych tylko dzienników sprzedano już w Polsce około 10 mln.

Rósł też zysk operacyjny i netto e-Kiosku. „Spółka kontynuuje prace mające na celu uruchomienie nowych systemów pozwalających zautomatyzować i przyspieszyć procesy. Mają one wpłynąć na zwiększenie przychodów oraz poszerzenie kanałów dystrybucji kontentu w segmencie e-prasy, e-książek i innych cyfrowych treści" – napisał zarząd e-Kiosku w liście do akcjonariuszy. – Niedawno rozpoczęta współpraca z Polkomtelem przy Plusoczytelni jest z kolei przykładem na to, że oprócz katalogu poważnie myślimy również o kanałach dystrybucji, by być jeszcze bliżej pierwszego ekranu u użytkowników – mówi Kowalczyk.

E-Kiosk działa na rynku, przed którym rysują się optymistyczne perspektywy. Według ostatnich prognoz PwC w tym roku wpływy ze sprzedaży cyfrowych książek wzrosną w Polsce rok do roku o 23 proc. i sięgną 53 mln dol.

Analogiczne dane zakładają wzrost sprzedaży e-gazet o 27 proc., do 4,1 mln dol. Wpływy ze sprzedaży e-czasopism miałyby wzrosnąć z 14 do 17 mln dol.

Z opublikowanych w tym miesiącu badań firm Pentagon Research i Best Content wynika, że wskaźnik czytelnictwa elektronicznych wydań papierowych gazet wśród polskich użytkowników smartfonów wynosi już 13,1 proc. i jest już na poziomie analogicznego wskaźnika dla e-booków (12,6 proc.).

Jak tłumaczy spółka, do której należą platformy sprzedające cyfrowe treści e-kiosk.pl, egazety.pl i Nexto.pl, to wynik stałego poszerzania asortymentu oferowanych przez nią produktów oraz zwiększania udziału w sprzedaży produktów wysokomarżowych oraz rozwijania kanałów dystrybucji.

– W prasie wzrost sprzedaży egzemplarzowej e-wydań samych tylko dzienników w ubiegłym roku wyniósł blisko 14 proc. i był kolejnym rokiem dwucyfrowego wzrostu. Ponieważ w tym samym okresie sprzedaż dzienników w wersji papierowej w Polsce spadła kolejny rok z rzędu, wersje cyfrowe wydają się jedynym rozwijającym się kanałem sprzedaży treści w formie zamkniętych wydań – mówi Marcin Kowalczyk, wiceprezes e-Kiosku. Jak dodaje, w ubiegłym roku elektronicznych wydań samych tylko dzienników sprzedano już w Polsce około 10 mln.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji
Media
Masowy protest dziennikarzy w Grecji. „Nie stać nas na utrzymanie rodzin”
Media
Nie żyje założyciel Money.pl Arkadiusz Osiak
Media
Meta oskarżona o cenzurę. Zablokowała linki do gazety i felieton niezależnego dziennikarza
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Media
Polska w gronie muzycznych liderów. Głównie dzięki streamingowi