Reklama

Cyfrowa muzyka w natarciu

Już prawie pół miliona Polaków płaci serwisom takim jak Spotify czy Tidal. Pomimo to sprzedaż klasycznych płyt niemal nie spada.

Aktualizacja: 04.04.2016 21:31 Publikacja: 04.04.2016 21:00

Foto: Fotorzepa, Piotr Nowak now Piotr Nowak

Polski rynek muzyki wzrósł w ubiegłym roku o 3,59 proc., a jego wartość detaliczna (wraz z marżami pobieranymi przez sklepy i VAT) sięgała już 430,9 mln zł – wynika z danych ZPAV. Z tej kwoty aż 95,4 mln zł stanowiły wpływy z muzyki cyfrowej, które wzrosły rok do roku o prawie 20 proc.

Co ciekawe, stabilna była wciąż sprzedaż płyt na nośnikach (obniżyła się rok do roku zaledwie o ok. 0,5 proc., a sprzedało się ich już prawie 9 mln). – W Polsce przez ostatnie cztery lata sprzedaż płyt była stabilna, podczas gdy na przykład w Skandynawii gros wpływów pochodzi z muzyki cyfrowej. Płyty dobrze sprzedają się jednak także we Francji i Niemczech, w Wielkiej Brytanii ostatnio widać tendencję powrotu do ich zakupu – mówi Piotr Kabaj, prezes Warner Music w Europie Wschodniej i w Polsce oraz wiceprzewodniczący ZPAV.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
U właściciela TVN znowu gorąco. Burza mózgów w sprawie przyszłości trwa
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama