Cinkciarz kasuje konto na Facebooku

Polski kantor internetowy wsparł akcję #deletefacebook i zlikwidował profile swoich marek w największym serwisie społecznościowym.

Aktualizacja: 26.03.2018 21:16 Publikacja: 26.03.2018 21:00

Cinkciarz kasuje konto na Facebooku

Foto: Bloomberg

– Działalność w sektorze finansowym sprawia, że prywatność danych naszych klientów zawsze traktujemy jako wartość nadrzędną. W konsekwencji zarzutów o wyciek danych do Cambridge Analytica podjąłem decyzję o usunięciu wszystkich prowadzonych przez nas kont w serwisie Facebook – informuje Marcin Pióro, prezes Cinkciarz.pl (sponsor drużyny Chicago Bulls), a równocześnie założyciel i właściciel grupy Conotoxia Holding.

Taka reakcja to efekt afery związanej z firmą Cambridge Analytica, która miała wykorzystywać zebrane z Facebooka dane ponad 50 mln użytkowników, m.in. do kampanii w wyborach prezydenckich Donalda Trumpa. Swoje konta z serwisu usuwają nie tylko zwykli internauci. Do zapoczątkowanej przez nich akcji #deletefacebook dołączyły wcześniej osobowości świata biznesu i technologii, w tym m.in. Brian Acton, założyciel WhatsApp (jego aplikację w 2014 r. za 19 mld dol. kupił zresztą Facebook) czy też Elon Musk. Strony związanych z nim firm SpaceX oraz Tesla także zostały już usunięte z popularnego serwisu społecznościowego.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji