Cat Wirtualna Polska Holding spodziewa się w tym roku wysokiego, jednocyfrowego wzrostu rynku reklamy internetowej. Zarząd liczy, że przychody reklamowe WPH będą rosły zgodnie z rynkiem. – Zakładamy też, że w tym roku nasze przychody z e-handlu po raz pierwszy zrównają się z tymi z reklam – podał Jacek Świderski, prezes i akcjonariusz WPH. Za wynik EBITDA, który ma w tym roku wzrosnąć, w 60 proc. będzie jeszcze odpowiadać reklama, a w 40 proc. – e-handel.

Zgodnie z polityką dywidendową zarząd zamierza wnioskować o wypłatę dla akcjonariuszy powyżej 1 zł na walor. Jest jednak warunek – na dywidendę może być przeznaczone nie więcej niż 70 proc. skonsolidowanego zysku netto całej grupy kapitałowej, spółka nie może też zdecydować się na żadną kosztowną akwizycję. W związku z tym, że istotnego przejęcia nie ma w planach, jak mówił Świderski, możliwa jest w dalszej części roku akwizycja, ale o wartości nieprzekraczającej 100 mln zł – zarząd będzie rekomendował wypłatę dywidendy. Jak podała Elżbieta Bujniewicz-Belka odpowiedzialna w zarządzie za finanse, należy się jednak spodziewać, że będzie to kwota niewiele wyższa niż 1 zł za akcję.

Rzeczpospolita

Pod koniec ubiegłego roku WPH zaczęła działalność telewizyjną, startując z naziemnym kanałem WP. – Grupa planuje w roku 2017 osiągnąć udział w rynku na poziomie 0,5–0,6 proc., a w kolejnych dwóch latach udział ten ma wzrosnąć do poziomu odpowiednio 1–1,1 proc. i 1,2–1,4 proc., co przełoży się na zwiększone wpływy ze sprzedaży reklam – podano. W lutym udział stacji WP w ogólnopolskim rynku oglądalności dla grupy widzów w wieku 16–49 lat wynosił 0,13 proc.

Nową szefową kanału została właśnie Barbara Bilińska, wcześniej kierująca m.in. kanałem Zoom TV.