Reklama

Eksperci analizują, czy telewizory szanują prywatność

Po ubiegłorocznym odkryciu podsłuchujących widzów „inteligentnych" telewizorów w USA, także Europa się zastanawia, jak się chronić przed takimi niespodziankami.

Publikacja: 06.03.2016 21:00

Foto: Flickr

Z raportu Europejskiego Obserwatorium Audiowizualnego wynika, że problemu ze smart TV (telewizory z dostępem do sieci) nie rozwiąże stworzenie jednego nowego przepisu. Zapanowanie nad tym, w jaki sposób nowoczesne telewizory korzystają z naszych prywatnych danych, będzie wymagać współpracy rozmaitych stron: mediów, organów zajmujących się ochroną danych osobowych oraz konsumentów.

– Plan zakładający stworzenie jednej wspólnej polityki i przepisów wydaje się w tym przypadku zbyt utopijny, czasochłonny i nie połączy nigdy interesów dostawców nowoczesnych usług i ich odbiorców – konstatują autorzy raportu.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
TVP w ogniu politycznych gier. Prognozuje aż 2 mld zł straty
Media
Zygmunt Solorz odwołany. Cyfrowy Polsat ma nowego prezesa
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Reklama
Reklama