Reklama

Eksperci analizują, czy telewizory szanują prywatność

Po ubiegłorocznym odkryciu podsłuchujących widzów „inteligentnych" telewizorów w USA, także Europa się zastanawia, jak się chronić przed takimi niespodziankami.

Publikacja: 06.03.2016 21:00

Foto: Flickr

Z raportu Europejskiego Obserwatorium Audiowizualnego wynika, że problemu ze smart TV (telewizory z dostępem do sieci) nie rozwiąże stworzenie jednego nowego przepisu. Zapanowanie nad tym, w jaki sposób nowoczesne telewizory korzystają z naszych prywatnych danych, będzie wymagać współpracy rozmaitych stron: mediów, organów zajmujących się ochroną danych osobowych oraz konsumentów.

– Plan zakładający stworzenie jednej wspólnej polityki i przepisów wydaje się w tym przypadku zbyt utopijny, czasochłonny i nie połączy nigdy interesów dostawców nowoczesnych usług i ich odbiorców – konstatują autorzy raportu.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Netflix też jest chętny na zakup właściciela TVN. Przejąłby ważnego rywala – HBO Max
Media
Donald Trump i Xi Jinping osiągnęli postęp w sprawie porozumienia dotyczącego TikToka
Media
Czy Amerykanie wygrali bitwę o TikToka?
Media
Trump pozywa „New York Times” i Penguin. Chce 15 miliardów za zniesławienie
Media
Właściciel Rolling Stone pozywa Google. AI zabiera czytelników mediom
Reklama
Reklama