Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Media i internet

Daily Dose of Beauty to nowy serwis, który podbija polski internet

Fotorzepa, MW Michał Walczak
4 tysišce blogerów, 30 tysięcy użytkowników i ponad 250 tysięcy odsłon miesięcznie – to statystyki nowej platformy zrzeszajšcej polskich autorów blogów.

Nowy portal społecznoœciowy Daily Dose of Beauty (DDoB) podbija polski internet i – jak ustaliliœmy – wkrótce wychodzi w œwiat.

Autorem serwisu, który zbiera wszelkie informacje o urodzie z polskich stron blogowych w jednym miejscu, jest Bartek Sibiga, narciarski mistrz Polski w kategorii freestyle. Sportowiec rzuca wyzwanie Facebookowi. Platforma działa od ledwie pół roku, ale w opinii ekspertów może wkrótce stać się ciekawš, innowacyjnš alternatywš i być nazywana polskim Facebookiem dla blogerów.

Statystyki pokazujš, że w cišgu ostatnich pięciu miesięcy iloœć odwiedzin DDOB wzrosła o 300 proc. (z 70 tys. do ponad 250 tys.). – Jeœli takie tempo utrzyma się, do końca 2016 roku strona może dojœć do poziomu 2-3 milionów wyœwietleń miesięcznie – podkreœla pomysłodawca strony.

Bartek Sibiga, student informatyki oraz jeden z czołowych polskich narciarzy, całkowicie poœwięca się projektowi. Do postawienia na własny startup zmusiła go nagła kontuzja (poważny uraz więzadeł kolana), która uniemożliwiła dalsze starty i rywalizację na stokach i rampach.

Sibiga do projektu 18 najbardziej aktywnych i obiecujšcych blogerów, którzy stali się ambasadorami DDOB. Grupa ta osišga nawet do 300 komentarzy pod postami, co jest parokrotnie więcej niż polskie top blogerki, wyceniane na miliony złotych, takie jak Maffashion.

– Œwiadczy to o niezwykłym zaangażowaniu czytelników oraz wiarygodnoœci przekazu i nowej jakoœci jakie niesie ze sobš nowe pokolenie blogerek – dodaje Bartek Sibiga.

DDoB wyróżnia to w jaki sposób tworzono sš tam treœci. To użytkownicy decydujš jakie treœci znajdš się na portalu i co pojawi się na stronie głównej (poprzez "docenienie" wpisów innych – odpowiednik tzw. lajka na Facebooku). Jednoczeœnie, od grudnia 2015, DDOB uruchomiło kanał na Youtube, na który treœci tworzš najbardziej znane, czołowe Polskie Youtuberki.

Daily Dose of Beauty ma obecnie 30 tys. stałych użytkowników i 4 tys. piszšcych blogerów. Nic dziwnego, że platformš zainteresowali się już inwestorzy. – Niedawno podpisaliœmy pierwsze umowy inwestycyjne z aniołem biznesu, otrzymujšc wsparcie finansowe i know-how – potwierdza Bartek Sibiga.

Pozyskane œrodki majš umożliwić startupowi ekspansję zagranicznš.

– Chcemy poszerzyć naszš działalnoœć i wejœć z serwisem m.in. do USA i Wielkiej Brytanii – podkreœla autor projektu.

Blogowy hub DDOB, skierowany jest zarówno do twórców jak i czytelników blogów. Użytkownicy DDOB mogš dzielić się swoimi pomysłami – portal umożliwia blogerom prezentowanie własnej treœci, pozwalajšc przy tym na wypromowanie swojego bloga. Dziœ autorzy blogów skupieni wokół Daily Dose of Beauty to głównie pokolenie tzw. millenialsów.

– Nie chcemy w żaden sposób ograniczać Glogerów, staramy się jednak, żeby blogerki modowe nie ograniczały swoich wpisów do zdjęć, a każdy post wzbogacały również interesujšcš treœciš – zaznacza Sibiga.

Z portali społecznoœciowych w Polsce korzysta ponad 10 mln Polaków dziennie.

ródło: ekonomia.rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL